02 decembrie 2014

cum sa ancorezi o biblioteca

astazi va prezint un fel de "tutorial" cum sa ancorezi o biblioteca mare. sau cum ar trebui sa ti-o ancoreze cel pe care l-ai chemat sa o "lipeasca" de zid .
sunt mai multe motive pt care ai vrea sa ancoreZi o biblioteca masiva: poate ai niste copii "paiangan" care se suie pe ea, pt un eventual cutremur mai maricel, nu ai vrea sa cada pe tine o biblioteca masiva plina cu carti.
o sa pun mai multe poze cu eventuale explicatii, dar in mare , o poza face cat o mie de cuvinte...asa ca s-ar putea ca explicatia sa fie redundanta, dar mai bine sa fie.



unelte de care aveti nevoie (daca va apucati voi)
-bormasina mare cu rotopercutie si prindere la mandrina de tip SDS (se gasesc in targul de fiare de la Obor unele foarte bune, noi noute. trebuie sa aiba motorul vertical)
-bormasina cu acumulator pt infiletat , cu capete hexagonale si mandrina normala pt spiral de lemn
-spirale cu placute vidia de gaurit in zid/beton si prindere SDS (de Ø10mm si de Ø13mm cazul meu. voi poate vreti sa puneti conexpanduri de 15 sau stiu eu de care.. dar de 10mm ajunge. eu am pus doar unu de 13mm la mijlocul bibliotecii)
-spiral de lemn 8mm
-patent
-chei fixe sau inelare , de 10 de 13 (de care aveti nevoie , pt strangerea conexpandurilor sau suruburilor)


materiale:
-conexpanduri 4-5 de Ø10mm
-diblu de plastic de Ø10mm grosime si 60mm lungime
-surub cu filet pe jumate din lungime (aprox 50mm si restul de 50mm nefiletat) cu cap hexagonal, pt infiletare in diblul de plastic de mai sus
- vincluri de imbinare 4-5 (ca in imagine, cu o parte mai lunga , se gasesc la Dedeman,Bricodepot,Obor,etc)
- suruburi de Ø8mm lungi de 100mm (la Obor la fiare sunt cel ieftine)
-piulite tot atatea cate si suruburi :) (de 8mm)
-saibe dublu ca numar suruburi :) , plus 4-5 pt conexpanduri
-piulite dublu ca si numarul conexpandurilor (de 6mm sau de 8mm pt conexpandul din mijloc de 13)


(off topic, daca va intrebati de ce se vede un pic de gainat in unele poze sus pe biblioteca , este ca am un gugustiuc ,care are probleme la picioare , si il am de mic, si mai sta sus pe biblioteca. )





bine inteles,norme de securitatea muncii: scara buna , prelungitor de curent puternic, bormasina tinuta cu ambele maini , nu bagi ghearele la spiral cand se invarte , schimbi spiralul numai cu bormasina scoasa din priza, cand dai gauri in zid sa fii sigur ca pe dedesupt nu trec cabluri electrice si sa gauresti vre-unu , ochelari sa nu iti sara pietricele din zid in ochi, etc etc ... de bun simt :)



asa trebuie sa arate ansamblul montat. pe unu din corpuri . fiecare corp are nevoie de un vinclu prins in zid . 
la jumatatea lui.




aici este surubul care trece prin partea de sus a bibliotecii , si are capatul cu piulita jos in interiorul corpului de biblioteca. (este ideal ca partea de sus a bibliotecii , sau sifonier ce o fi el , sa fie groasa la 2-3 cm. la mine asa e. daca e placaj subtire , puneti o bucata de 10 pe 10 cm de tabla deasupra si dedesuptul placajului, gaurita la jumatea unei laturi, pt a asigura o suprafata mai mare de strangere . )



piulita conexpandului bagat in zid , trebuie stransa foarte bine , altfel el nu se "dilata" in interiorul zidului.
peste piulita stransa bine a conex[pandului , puneti o saiba , apoi vinclul , apoi inca o saiba si la final o piulita cu acelasi filet al conexpandului. 




acesta este ansamblul montat la mijlocul bibliotecii. cu conexpand de 13mm (am avut unu, nu l-am cumparat se si vede ca e ruginit, dar nu are nici o importanta atata timp cat conexpandul strange bine)
tot asa cu o piulita pe conexpand de strangere / dilatare in zid , apoi saiba , apoi vinclul , saiba iara si piulita (in poza e si o saiba grover.. daca ai , pune si grover :P )
surubul vine invres, cu capul in sus,si piulita in jos... saibe etc  

aici este conexpandul de 13 fixat la mijlocul bibliotecii . 



atentie, nu gauriti mai mult in zid decat este lungimea conexpandului. 


conexpandul prins in zid , si strans. (el are si 2 saibe , una normala , una grover. nu le scoateti .
inca o data: strangeti bine de tot piulitele conexpandurilor , pt ca ele sa se dilate in zid. normal nu pana la stimuirea filetului sau ruperea surubului, dar destul de bine . gen cum strangeti la bicicleta suruburile de la roti.



apoi saiba ,vinclu , saiba iara si piulita.



gauriti in lemn , pe directia gaurii vinclului. apoi bagati surubul cu saibe si sus si jos peste lemn. 




nu are nimic daca gaura in care intra conexpandul , este un pic sub un unghi ridicat . dar nu foarte mult.
cand o sa strangeti surubul care trece prin lemn , vinclul o sa se indoaie un pic in jos. eu consider ca e chiar mai bine asa sub un unghi , pt ca tine cumva mai bine contra la zmulgerea din zid. 






eu mi-am  permis sa mai fac o aroganta . un fel de "ultima frontiera"
sa presupunem ca forta de zmulgere e atata de mare , incat cedeaza conexpandul de la mijloc.
am mai pus un diblu gros de plastic (de 10mm) , la mijloc , pt ca plasticul este maleabil si elastic oarecum
si ar "lucra" sub actiunea zidului. am infiletat in el un holsurub cu cap de 10 , si filet pe jumate din lungime.
filetul este in zid ,pe lungimea diblului , iar partea nefiletata este bagata printr-un vinclu. treaba e ca acest surub nu este strans pe vinclu , el are "joc" adica vinclul poate culisa pe el. in cazul in care cedeaza conexpandul de fier , acest surub cu diblu de plastic , lasa un mic loc de balans . nu stiu daca e o idee "geniala" dar am zis ca nu strica inca o solutie in plus.












aici nu am mai avut vincluri cu o latura mai lunga si am pus un vinclu egal... merge si acesta daca il indoiti 








apoi proba finala: m-am suit sus pe biblioteca si m-am lasat in exteriorul ei , cu toata greutatea mea (118Kg :) ) si tine perfect , nu scartaie si nu se misca nici un mm.  cred ca ar tine 3-4 copii paiangan catarati sus pe ea :) spre ca ati inteles cum se face . cel putin teoretic. pt ca practic intotdeauna e un pic diferit.
eu de exemplu tineam sculele , si bormasina cu percutie sus pe biblioteca. apoi mutam scara in dreptul altui corp , dar sculele ramaneau sus , mai in spate la alt corp :)
mare atentie sa nu va cada dupa biblioteca , scule ,suruburi ,spirale . mie nu mi-au cazut, dar v-am spus ca sa fiti atenti ...



01 decembrie 2014

util pentru viata ta

astazi , ma simt din nou , marinimos fata de voi. si vreau sa va impartasesc din experienta mea de "guru" in tehnica . (sa zicem) nu are legatura cu electronica , de data asta, dar in schimb, va poate salva viata. (sau alte persoane/fiinte dragi: nevestele/amantele(pl.)(:P)  sau paiangăni , sau ce mai aveti voi pe acasa :)

adica:
sa explic simplu.
o poveste lunga.... se spune ca ea "dainuie" si in ziua de azi ....

eu conduc motocicleta in viata de zi cu zi. si ca orice motociclist, sunt putzintel "paranoic"
(motociclistii stiu ca , daca nu esti un pic "paranoic" , adica sa te gandesti "daca i se sparge microbuzului din fata cutia de viteze? ce fac?" sau "daca i se desprinde o bucata de prelata tirului care vine de pe contrasens, ce fac?" sau sau sau...mori (stiu ca ma citesti, si incerc sa iti explic acum, pt ca atunci ai urlat in prima benzinarie, ca "ti-ai vazut moartea cu ochii" si nu ai vb cu mine o saptamana (dupa aia ti-a trecut si ai mai mers cu mine cu motorul. :P  nici nu am mai incercat sa iti explic) :
atunci cand a zburat grâu pe noi din remorca camionului din fata, si eu am inceput sa il depasesc accelerand la 150(si-un-pic), am facut-o pt ca daca mai stateam 2 sec, in "furtuna de grâu" care incepuse brusc nu mai scriam acum. (si poate nici tu nu mai citeai acest text)(sa franez pe grau, nu "cred" ca era o idee buna :) )  tu aveai viziera trasa, si poate ca ti se parea amuzant cum se loveste graul de plasticul ala, dar eu dupa cum ti-am zis, nu pot conduce cu viziera trasa (aud altfel motorul, eventuale zgomote care pot aparea, etc etc) si deja nu prea mai vedeam nimic. (plus ca motorul, era destul de instabil pe grau, in spatele camionului)(de aceea m-am dat un pic mai spre pe centrul soselei) asa ca a trebuit sa incalc "regula-interna" de 79 la ora. dupa cum stii, tot drumul (deloc scurt) am mers cu 79km/h fix pe ceas. ca sa depasesc "ceva" care merge cu 80-85Km/h (si arunca dintr-o data pe mine cu grau si paie) , trebuie, pe o portiune scurta, sa pot avea cel putin dublu "ceva-ului" ca sa pot trece in siguranta de el. nu poti depasi "ceva" care merge cu 80 , cu 81-82 la ora. ca te-ai speriat din cauza vitezei si a curentilor "turbionari" pe care ii simteai din cauza rotilor tirului, (curenti care nici mie nu imi plac sa ma "vanture" ca pe o frunza, la 2 metri de 12 roti mari care se invart foarte repede) nu contrez. dar cand o sa ai si tu carnet , (sper ca pana acuma ai :P ) (de masina bine inteles) o sa iti dai seama cum se face o depasire. (mai ales cand nu poti frana, si trebuie sa "scapi" repede, in fractiuni de secunda) precizez pt "auditoriu" ca nici macar nu a fost o depasire cu "timp limita" , deoarece de pe contra-sens , nu venea absolut nimic , in spatele meu nu era decat un nor de grau, era linie super dreapta , era ziua, soferul camionului cu grau m-a observat ca am inceput o depasire (si dadusem faza lunga)( stiu poate nu crezi, dar vezi foarte clar in oglinda lui cand se uita la tine , cat e de lung tot camionul)  am schimbat cu o treapta, in viteza inferioara ( e un "must done" daca iti cunosti exact performantele/functionarea "fierului" )(probabil de aceea te-ai si speriat initial, cand ai simtit un mic soc-decelerare, in depasire? :) apoi , s-a "dezlantuit" iadul sub fundul tau.) si oricum acceleram gradat, ca sa nu "te pierd" pe sosea, pt ca nu stiam daca te tii bine de mine, (apoi cand ti-am simtit "ghearele" , mi-am dat seama ca nu lesini :P si pot sa ii dau in continuare in gushe :) ) . si i-am dat . nu mai e cale de intors , cand esti la jumatea unui camion cu remorca (sau tir), unde sunt curenti de aer de la roti care ba te aspira , ba te sufla ... daca simteam imediat dupa ce i-am dat inferioara si incepeam sa accelerez, ca mainile tale se "slabesc" , stai foarte linistita ,ca imi dadeam seama ca "nu rezisti" si abortam misiunea...(mult mai periculos, sa franez pe centrul soselei, in functie de ce am in spatele meu, destul de brusc ca sa te "aduc" peste mine, sa nu cazi pe spate daca ai fi lesinat)
am avut zic eu, destule "prietene" (mai mult sau mai putin in ghilimele) , care au mers cu mine cu motorul, sute de km, si stiu exact ce se "intampla in spate" in situatii critice. (ai fi surprinsa ce detalii iti poate da o fata speriata ca naiba dupa un incident, cand opresti in prima benzinarie) sa stii ca te-am crezut in sinea mea cand ai zis ca  "ti-ai vazut moartea cu ochii" , dar eu incercam sa iti explic logic actiunile (si parametri) pe care a trebuit sa le fac in acele secunde. (aici in o gramada de text) daca am vazut ca nu ma inteleg cu tine, am lasat capul in jos, si am renuntat.
stiu ca nu e usor deloc sa simti "gust" metalic de frica in gura , in acele secunde ,cand te gandesti ca ceva poate merge prost, se blocheaza cutia de viteze ,se rupe ambielajul,  sare lantul de transmisie finala, si se face cocolos pe roata, curge benzina pe tevile incinse ,se desprinde o aripa si intra la roata,  de ce nu o explozie de cauciuc ?
problema mea (si cred ca a tuturor motociclistilor) este ca de obicei "fata" din spate este 'speciala' . este 'unica' . este un suflet pe care nu iti permiti sa il omori. doar pt ca in acele fractiuni de secunda , ceva cat de mic, ai omis.  garantezi pt ea in fata parintilor ei. cand m-am vazut cu mama ta (atunci la Unirii si tu nu ai putut sa vii), i-am spus ,privind-o in ochi, ca voi face de asa natura , ca tu sa nu patesti absolut nimic atata timp cat sunt cu tine. am vorbit uneori cu ea la tel. si sper ca nu ti-a zis, pt ca asa ii spusesem , si ii explicam. ea stie sa asculte. :) (nu ca tine :P scandal)
asa ca in timp ce tu iti vezi moartea cu ochii, eu ma gandesc in fractiuni de secunda , ce sa fac , ca sa fie perfect si sa scapam amandoi, pt ca pe motor , este exact ca intr-o relatie de iubire: suferim amandoi din cauza unuia :)
daca as fi simtit un pic ca "nu esti compatibila" in aceasta "relatie" , noi doi si un motor,  cineva trebuia sa iasa din relatie , pt ca decat sa 'suferim' vre-unu din noi(putin spus) mai bine punem punct. si de obicei din acest 'triunghi conjugal' , motorul nu iese :) (cred ca pot confirma toti motociclistii acest lucru. haideti fiti cu mine , cum suntem si la intrunirile moto.... unii dintre noi singuri... satui sa mai "garanteze" pentru...........)

 (de aceea am dat ultima oara "la incaltarea" motocicletei 2000 ron in total, M. stie, ca am vandut o statie de emisie ,care imi era foarte draga ,ca sa imi  cumpar pereche Michelin Anakee III (noi-noute) - 1500ron (2 cauciucuri) , 2 camere cu carne groasa 300ron , montaj autorizat 200 ron (durata montajului cu tot cu echilibrare a durat 2 ore jumate)

(am patit  cu o alta motocicleta, sa imi sara lantul de la transmisia finala,  si eram si cu 'fata' in spate, si am "parasit-o" in prima benzinarie, si ne-am continuat excursia cu o masina)(la intoarcere din excursie, am luat-o cu o platforma)(e aiurea sa mergi 'normal' si din senin sa se intample ceva care te poate omori)

asa ca atunci cand luam mainile de pe ghidon , amandoua , :))) si va mangaiem pe ambele picioare , nu trebuie sa tipati ca "pune mainile pe ghidon!!", trebuie sa stiti ca atunci sunteti in cea mai mare siguranta, si motorul  deja stie singur ce are de facut  ,  ca ne gandim la voi in fiecare secunda, chiar si atunci cand va vedeti moartea cu ochii ,  ca cel care tine acele manere cauciucoase ,si levierele reci de frana si ambreiaj , va incerca sa faca absolut totul , ca relatia , motor , motociclist , fata , sa mai "ruleze" si alte sute de km impreuna.




(mi-a spus mie un "bunic" ca eu nu o sa mor in accident de motor... nici macar o data :)))) :)

http://radiofarafiltru.blogspot.ro/2013/06/unele-persoane-stiu-unele-chestii.html





si ca o completare bonus, pt cei ne-motociclisti :)

eu "simt" o persoana cand  o pot lua cu motorul. anumite persoane nu ma inteleg cand le zic ca nu "le pot plimba un pic"  . dupa cum scriam si mai sus, nu imi permit "luxul" sa gresesc , sau sa garantez pt oricine. nu sunt Dumnezeu pe 2 roti . si de asemenea nu am nici o "intelegere" cu EL .....

tin sa precizez ca urmatoarele poze , NU SUNT CEA CE PAR ! (cea mai frecventa scuza) :)

intr-o seara m-a intrebat daca nu "o plimb un pic" cu motorul. m-am uitat atent la ea , sa imi dau seama de "karma" ei fata de motoare ...


totusi vesnica problema , ramanea .... garantez pentru ea? pot sa o aduc teafara inapoi? merita sa ma "angajez" in asa ceva?
chiar daca nu era prietena mea (?) , este "fata unica si speciala" a cuiva. bun. deci?...

am echipat-o , si am luat-o incet mergand pe dreapta spre autostrada (3 km) pana la benzinaria Mol  unde am baut cate un cappcino.



apoi , au urmat multe alte plimbari "scurte" ,pana la km19 sa bem un capuccino si de pe autostrada inapoi,  si am inceput sa "am incredere" in ea. oricum mergeam tot timpul mega-ultra-atent...
ea nu stie, dar probabil daca v-a citi aceasta postare , o sa afle. :) ca ultima tura pe anul asta,  pe care am facut-o cu ea, a fost tot o data chiar ultima ei tura pe motorul meu. cand am ajuns in fata blocului , atunci la ultima tura , le-a spus baietilor de acolo , ca la intoarcere am mers pe o portiune super-tare :) . ea nu avea de unde sa stie cat de tare am mers , pt ca stiam ca la viteza aia daca scoate capul cu casca de dupa mine, o sa il dea pe spate. pt ca de obicei , asa fac "pisicile" curioase , se uita ele sa vada cat de repede e? :) le cunosc atat de bine , ca le citesc gandurile.... :)))) hahaha..... merg cu 70 , si 70 la ora pe motor , va zic eu, celor care nu au mers in viata lor cu un motor,  ti se pare "groaznic" de repede... si atunci ele se uita ... ia sa vedem , cat de repede e ca pare foarte repede? senzatia la 70 pe motor e de 90-100 ... :P cand vad ca e abia 60-70 se dezamagesc imediat , si incep sa se fatzaie in spate...
cand iesi din Buc , si incepi sa ai restrictie , 90 , apoi 100 ...si apoi 130 , se fac chitic in spate pt ca atunci chiar e repede la 130... incearca sa se uite , curentul le destabilizeaza casca , cam grea pt fete, si renunta sa se mai uite ...stau cumintele acolo in spate ...

intradevar la fix ultima tura , la intoarcere , i-am dat , in conditii de siguranta , estimate 101% ...foarte tare... destul de tare incat sa isi dea seama ca ce fusese tare , pana atunci , nu era atat de tare .. .. acuma era intr-un fel de tare... :) daca dupa cateva luni de plimbari , cam la 2-3 seri pana la km19 si inapoi , ea nu spusese nici o data ca am mers "foarte foarte tare" ... unul din acei prieteni care erau la bloc, este si el motociclist, si a inceput sa rada , intreband-o "cat de tare ma? haha" (el stiind ce motor am, eu stiind ce motor are. adica diferite, fiecare cu o anume utilizare. ) ..."nu stiu ca nu am vazut bordul"  a zis...




deci dupa cum vedeti, e un "copil" :) este o responsabilitate enorma atunci cand conduci o motocicleta.
 nu poti sa "rupi" aripile unui fluture . :)



asa ca draga mea buna prietena , atunci cand ai zis tu ca "am mers serios de tare" ,  atunci aveam viteza cu care nici o data , dar RETINE , NICI O DATA ,  daca vrei sa ajungi o baba fericita alaturi de sotul tau , nu ar trebui sa mergi cu cineva cu motorul.
La acea viteza (nu conteaza cat era ,in cifre, oricum ti-ai dat seama ca a fost "ca nici o data" fara sa vezi bordul) nu ai nici 1% sanse de supravietuire .
Oricum nu ti-as fi putut arata , daca nu erau aliniate toate stelele anume. :) noapte tarziu, nici o masina ,  week-end fara tiruri, fara pic de vant , suprafata carosabilului autostrazii suficient de cald/fierbinte , ca sa se lipeasca cauciucurile de el , rezervor plin , pt ca nu ai vrea la viteza aia sa se opreasca motorul ca trebuie sa treci pe rezerva ca nu mai ai benzina :)
si dupa cum observase-i cu ceva timp in urma , stiam pe dinafara damburile de legatura la podete si viaducte, asa ca reduceam cu 1 km inainte.
Si distanta pe care am bagat carbuni si forja  , nu a fost foarte mare.







asa ca in umatorul sezon moto , sa stii ca nu te mai plimb , decat cel mult pana pe deal sa te "reculegi" si atat :)))
pt ca imi este greu sa am "grija" de tine . daca ai citit tot textul , probabil acum ti-ai dat seama ca nu e chiar atat de simplu , sa "ne plimbam" o tura cu motorul. sa nu mi-o iei in nume de rau vorba ca "a fost ultima plimbare cu mine" , dar nah.............
problema se pune altfel: sunt stelele aliniate in asa fel incat sa ne plimbam cu motorul ? :))))) hahahha



atelier cald urez tuturor motociclistilor , care au bagat de ceva timp "mobrele" in garaj , si de acuma , toata iarna o sa trebuiasca sa le bibilim noi pe motoare , sa le reparam, intretinem, strangem suruburile , pt ca la anu in sezonul moto care o sa vina , sa nu avem incidente de nici un fel.

si da . piese originale , chiar daca banul e triplu , suruburile importante verificare si stranse chiar de voi , fara nici un compromis la cauciucuri , de la reprezentanta oficiala , montate de service autorizat .
frane , faruri , semnale ...etc
sa nu credeti ca ITP-ul vi se da usor la motoare ,si fara spaga, si fara verificari drastice,  pt ca vezi doamne sunt simple sau altceva.
nu.  motivul pt care se da usor, este ca acei mecanici, AU INCREDERE IN NOI , bazandu-se pe faptul ca nici un motociclist nu isi doreste sa cada dintr-o defectiune mecanica proprie , asadar , depinde numai de noi , sa bagam piesele cele mai bune in motoarele noastre.

sa auzim de bine .

28 noiembrie 2014

cat cantareste o geana si alte chestii electronice

stiu nu are nici o legatura cat cantareste o geana cu elecronica. dar totusi electronica ne ajuta sa aflam. mai jos sunt inca vreo cateva chestii electronice. le-am pus aici si pt "my-future-reference" , ca sa le gasesc mai repede. asa ca nu au neaparat legatura cu titlul postarii , cat cantareste o geana. (ca sa va scutesc de a viziona tot clipul , o geana are greutatea de 35 micrograme :) )

si mai jos cum sa faci un cantar pt "gene" :)))




aici mai jos sunt inca vreo 2-3 ciudatenii...microscop de electroni , si cum sa faci tu singur , o lampa . adica un tub electronic . (gen PL500 , PY88 , PCL85 si alte tuburi care ne lipseau pe vremea lu' Ceausescu , si ale naibi lampi se ardeau chiar de revelion , cand aveam si noi 4-5 ore de program bun... )

un site interesant , despre cum sa contruiesti lampi

http://tubecrafter.com/index.html

aici un microscop de electroni





http://hackaday.com/2014/04/13/electron-beam-control-in-a-scanning-electron-microscope/


un radiometru Crookes



http://hackaday.com/2014/11/15/ben-krasnow-shows-us-how-a-crookes-radiometer-works/


si iarasi lampi,,,,





http://hackaday.com/2014/11/21/artisanal-vacuum-tubes-hackaday-shows-you-how/



 si poate vrei sa iti faci un transformator de 50.000 de volti :)))) (nu stiu la ce ai avea nevoie , dar nah , nu se stie nici o data... e bun la casa omului un transformator de 50Kv ...50.000 de volti.. nu se stie la ce ai nevoie vreo data :)))) hahaha)



daca nu ai nici o idee cum functioneaza lampile , mai jos ai 2 filmulete ...foarte bine facute. tre sa fii tolomac complet sa nu intelegi cum functioneaza lampile , din aceste 2 filmulete ....






de ajuns pt astazi.... revenim in emisiuniile viitoare... si cu aceasta "formatia noastra a luat sfasit."

(asta am auzit-o prima oara la Mihai M. cu "formatia noastra a luat sfasit" ... nu ma pot abtine sa nu pun making-of ul cu Mihai...si caterinca care a fost la filmare..) asta asa ca un bonus :)