25 iulie 2017

schimbare rulmenti jug honda hornet

salut si bine ca ne-am regasit din nou.

de data asta ceva ardea rau de tot, de un an si ceva de zile. si anume rulmentii de la ghidon de la motorul meu. (cel de toate zilele) honda hornet.
mda, anul trecut am facut 3000 de km total, intr-o excursie in Grecia. Cu motorul. nu vreti sa stiti ce nasol e sa conduci cu ghidonul aproape blocat pe drept, 1500 de km. prin ploaie, prin tuneluri, prin curbe foarte stranse. zici ca esti ultimul prost cu carnet de motor. asa mergi. batzai de ghidonul ala in toate felurile. ma mir ca nu m-a oprit politia...

in sfarsit ideea e ca mergea din ce in ce mai nasol, la modul ca daca luam mainile de pe ghidon, la 30 la ora din cauza blocajului, si pt ca nu puteam inclina motorul din corp, ghidonul intra in voblaj. ciudat comportament, avand in vedere ca el se bloca pe drept... nu imi dau seama de ce facea asa...

bun. consoarta de viata mi-a zis inr-o zi, ca nu se mai poate asa, si drept urmare, contrar tuturor aparentelor ca femeile nu baga bani sub nicio forma intr-un motor, mi-a comandat rulmenti de jug pt Hornet.
(o sa revin cu edit de unde i-a cumparat, ca deocamdata nu stiu)

cu rulmentii in mana, m-am dus la un service de motoare. nu dau nume pt ca sunt jalnici... si nu vreau sa le fac nici macar publicitate negativa... inafara faptului ca sunt vorba lunga saracia omului, mai vad si scoruri pe manopera. cand m-am dus sa ii intreb cat costa manopera cu rulmentii mei, mi-au dat cu firma in cap: minim 250lei. CE AI FACUT BOBITZA???!! PAI AM DAT 140 PE RULMENTI!

am plecat val vartej, si stiind ca inca am scule, chei fixe si ciocane, am sarciuit in principiu cum se face. teoretic stiind ce ma asteapta, pt ca nu e prima oara cand imi repar motorul singur. (am mai facut si distributie si etc balarii, singur) chiar daca la baza sunt editor imagine cu hobby electronica si fotografia, am considerat ca pot sa ma descurc si cu ceva mecanica moto.

usor nu e. iti zic. daca nu ai toate cheile fixe a lu' tac-tu' si bunica-tu, si ceva forta, plus rabdare, nu te baga.

eu sunt prea incapatanat ca sa renunt usor, asa ca m-am bagat. :)))

vezi filmuletul asta, ca sa stii la ce sa te astepti.

restul iti dai seama din pozele de mai jos.













mi-a dat panica in Kernel cand am vazut ca eu am rulmenti de tip bila, si eu aveam cumparati rulmenti cu bile conice. dar probabil asa sunt cei originali, cu bila. esenta e ca s-au potrivit perfect astia conici.


 trebuie sa ai foarte multa rabdare sa ciocanesti cu o daltita, sa scoti camasile vechi. ciocanesti ca si cum ai da sare la p****. foarte usor sa nu deformezi ceva...




 cheia succesului, multa vaselina...

 cu o teava la diametru, bati usor ca sa intre rulmentul nou. atentie la montaj! conicitatea in sus mai mica! la partea de jos. si invers sus.


 bati intr-o bucata de lemn ca sa intre egal peste tot camasa. apoi cu daltita mergand circular pe marginea rulmentului peste tot, din mm in mm.









 o sa dureze mult, dar economisesti 250 de lei minim, manopera.
 toate sculele din lume....




asfalt uscat si sa ne vedem sanatosi. acuma nici nu imi vine sa cred cat de bine merge ghidonul.... parca e alta motoreta, mult mai manevrabila... :)))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu