19 iunie 2017

nu stii pana nu incerci

hai ca sa mai explic o data, pt ca am impresia ca in spate acolo nu s-a auzit inca. Persoanele sceptice, sunt rugate sa nu ne incurce pe noi optimistii care incercam sa invatam din experienta altora. :D Asadar, motoreta. Motoreta este diferita de masina. Multumim capitane obvious. :))) Daca la o masina, cu-cutie automata, itz schimba ea vitezele, atunci cand zic inginerii ca trebuie treapta schimbata, sau la cele cu maciuca, shimbi din maciuca, intr-o marja de turatie a motorului destul de restransa, 2000-4000rot/min, la motor treaba e umpic diferita. Si anume, ai plaja de turatii/rotatii utile deplasarii in spatiu, intre 3000 si 13.000 rot/min. Ce este sub 2000 eu consider "relantiu" :) Deducem pe cale logica, ca poti sa schimbi treapta, evident in sus, la 3000 rot/min, si te vei deplasa ca orice om normal, pana la o viteza normala, sau in modul 'dementa' schimbi treapta la 13.000 rot./min, unde vezi ca incepe zona rosie. Asta inseamna ca practic avem 6 trepte, linistite, si 6 trepte... demente. Total 12. 3600 de secunde, 365 de zile pe an :D Poti sa mergi cu treapta 1 pana la 15Km/h, sau poti sa mergi cu treapta 1 pana la 100Km/h. Alegerea momentului de schimbare a treptei, depinde de la persoana la persoana, si nu de inginerii care au proiectat motoreta. :P A da. Si sa nu uit: prefer masinile cu maciulie de schimbat treptele. Daca am doua maciulii ca la Aro 243, e si mai bine. 2 maciulii, mai multe viteze. Nu viteza. Doamnele ajuta! :D hahahah 





acuma stii ce zic? pleaca ca un avion, cand o gadili cum trebuie   adica despre asta e vorba... sa ajungi la 140 in cateva secunde   la 200 la ora, te simti ca si cum esti pe o torpila.... turatia motorului nu se mai aude la 200 din cauza vantului/curentul de aer. la 240-250, esti in lumea ta. Nu mai ai treaba cu nimeni. Esti acolo, in Nirvana.   Evident iti trebuie si sosea pt asa ceva. Pana acum in Romania, nu am avut unde sa merg cu 250. La 250 ajungi doar cand stelele si pinioanele sunt aliniate perfect. Daca adie un pic vantul, nu ai cum sa mergi cu 250. Anul trecut in Grecia, am avut ocazia sa merg cu 250 multi kilometri. Era o autostrada goala, goala...Nu era absolut nimeni si nimic. Nici pe contra-sens, nici in spate, nici in fata. Era o caldura infernala. Asfaltul nu era cald, era ca lava de fierbinte, si cauciucurile cred ca ajunsesera aproape de temperatura la care au fost turnate.







pot eu sa iti fac capul mare, si sa iti explic o gramada. pana nu incerci, sa vezi exact ce traiesti si cum e, nu ai cum sa stii. 





dupa care puteti uita: :)))) autostrada la noi, in Romania. 
puteti uita, cum vibreaza extorsiunea. :))))))

evident, poti si la noi sa mergi cu 200 si la ora, dar...e neplacut. ca atunci cand faci dragoste, dar te cam doare umpic :)))) e bine, dar nu prea. cam asa ceva. :))) 



pentru masinisti informare: daca eu vin cu mobra din spate, tare, nu te ambitiona tu motz, sa stai in fata mea. ca nu ai cum. sa iti explic: motorul meu, poa' sa mearga multi km cu 240-250. dar sufrageria ta pe roti, nu o sa reziste prea mult timp, in blana, stil avion. sunt furtunase coapte pe sub capota ta, sunt senzori imbatraniti probabil (de Bulgaria), sunt tot felul de rulmenti si garnituri de chiulasa sau nu, coapte, sunt multe probleme... care pot sa se manifeste nasol in blana-forja aia. si dupa aia ramai pe dreapta, cu abur iesind de sub capota, sau mai rau... flacari cine stie ce. Eu am buton de catapultare, eject, daca situatia devine nasoala. Deci nu te lua dupa mine, sau nu incerca sa stai motz in fata. Ca te imping cu 250 pana ti se aprind toti martorii in bord, toate beculetele, si e pacat. :)))) 
hahaha stiu, acuma masinistii convinsi, ar sparge monitorul de nervi si ciuda. "T'ul in cur pa' ma-sa! Daca eram eu cu masina mea... Ii aratam eu." Nop. nu ai ce sa imi arati. Stai in patratica ta. Am aflat de la un avizat in masini, care chiar se pricepe la masini, pe sistem doxa, ca sunt unele masini, nu dam nume, care ar fi limitate, la 200 (?) si sub nici o forma nu se pot delimita. ;) 

Da stiu... merg din Peco in Peco :D ca aia cu Hummere (din benzinarie in benzinarie), pt ca 4 carburatoare care sunt aspirate vacuumatic, eu doar le deschid aerul, si cilindrii stiu ei cat sa traga de benzina, consuma... 10-11 la suta. Dar pana la urma, si avioanele cu reactie, consuma mult. Nu poti sa bagi forja la locomotiva, daca nu ii dai carbuni... 
Deci mi se pare de common sense, sa consume intr-o isterie, cand vrei sa decolezi... hahahah
Nu stiu daca mi-ar trebui "miar" ca si motor. (daca imi iau miar, imi iau cu 'ypvs')(habar nu stii ce e ala YPVS...cauta)(iti zic eu, ca sa nu mai cauti... modifica in timp si spatiu, geometria evacuarii din cilindrii, pt ca nu doar admisia conteaza...conteaza sa si poti sa 'trage' afara in timp real ce se arde in cilindrii) Cred ca imi ajunge "shesar". Deocamdata :))) Poate peste inca 10 ani de condus motoare, o sa imi iau "miar". Pana atunci astept sa construiasca astia si la noi autostrazi decente. Cam cum au Bulgarii, macar. 

a da. capatul de kilometraj la motoare, inseamna ca atat poate acel motor. Stiu si copii cand se uita la kilometraj, "cat prinde?" :D yap. atat prinde. :))))





dar nu poti sa stii cum e sa tii un motor in a 3-a cu 180 la ora...pana nu incerci. ;) 

sau poti sa incerci o Hayabusa, daca simti ca nu mai ai absolut nimic de pierdut, la 300 si ceva la ora....
(nah. m-as c@c@ pe mine la 300 la ora. probabil mi-ar trebui o luna de zile de pregatire, ca sa pot merge cu o Busa, cu 300 la ora... iti zic, nu te tine...)(las carnetul la politie, "Buna ziua, am venit sa va predau carnetul, pt ca azi, ma dau cu o Busa".... hahahahah )
merge "fortat" cu 180 hahah...tare. si obs. ca are full-ul la benzen, ca banuiesc ca e neplacut la 320 sa ramai fara benzina, stai sa trec pe rezerva... hahaha auzi, sa trec pe rezerva la 320... hihihi





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu