02 martie 2017

cei mai buni ingineri sunt romanii

o sa incerc sa o fac scurta postarea, pt ca nu prea mai am chef de explicatii gratuite.

dupa cum stiti, unii dintre prietenii mei, am avut anul trecut un telefon Allview, care la un moment dat, de nou, a inceput sa faca figuri. la modul ca nu mai mergea nici camera video frontala nici cea secundara.
Bun. Dupa o resoftare (thnx Gepe) mi-a parvenit telefonul.


Apoi mi-am dat seama ca mai trebuiau niste chestii setate. Deoarece era el resoftat, dar setarile proprietare nu erau facute. Telefonul fiind dual sim.
In primul rand, si cel mai important nu era setat IMEI-ul. Un telefon fara imei, nu poate functiona. Chiar daca clonezi alt imei, sau bagi ceva acolo, trebuie sa fie niste cifre. Nu sa afiseze imei invalid.
Asadar aveam imei-ul invalit. in ghips.
Dupa ce l-am butonat si eu, am reusit sa bag un imei pe unul din sloturile de sim.
Mergea cumva, dar imi dadeam seama ca ceva nu e chiar in regula. Inafara faptului ca am facut o eroare grosolana, sa incurc sloturile de sim. 1 cu 2 si 2 cu 1. fiecare slot, avea imei-ul inversat. Cartela cu abonament rtc, nu este setata la colt la vreun chiosc de ziare. Are setarile bine determinate, si fiind abonament, nu poti tu sa faci ce invarteli vrei cu imei-ul si alte chestii. Subterane. (ba poti, dar nu e bine :D )


Azi dupa ceva luni de zile, am avut o revelatie, si m-am apucat de telefon, setat sa il repar.
L-am reparat.

https://www.youtube.com/watch?v=w9POQK3kf6U

In primul rand, de retinut: eu am facut o greseala de "incepator": m-am apucat sa frec toate setarile din meniul "ascuns" (hahah, auzi ascuns)(pai normal ca e ascuns, ca altfel habarnagii in tehnica asta moderna, l-ar da complet peste cap :)))) ) deci m-am apucat sa frec toate setarile, incalcandu-mi un principiu de baza de al meu: SCHIMB O SINGURA SETARE, OBSERV SCHIMBAREA.
niciodata, dar absolut niciOdata, nu schimba 2-3 setari, si apoi sa vezi cum se comporta.
schimbi o setare, iesi de acolo, restartezi, vezi ce s-a schimbat.
 Nu schimbi 2-3 chestii, de lene ca sa nu mai stai sa rebootezi, sa astepti.
Asa am facut eu si a fost prima si ultima oara cand am gresit asa.

M-am apucat sa modific si pe parte de RF modulele si voltajele la emisia si receptia telefonului, filtre duplexoare,  si am modificat si pe parte de audio, in acelasi timp, niste parametrii la nivelele de difuzor, microfon, bluestutz.
Mare greseala. Daca o luam simplu, cum stiam eu, si cum fac de obicei (doar cu sculele altora) fiecare modul luat in parte si setat, nu sa frec toate butoanele in acelasi timp, economiseam 2 luni pierdute cu telefonul pe bara. Pt ca imi era si rusine sa ma duc la un centru gsm, pt ca la RTC nu ma mai puteam duce cu un telefon in care i-am umblat pana in inima, incat ziceai ca a iesit de pe banda de testare nasa... si sa le zic, "Stitz, nu prea mai imi merge telefonul...pai de ce? pai nu mai are imei. nu mai are nici voltajele corespunzatoare la filtrele duplexoare, si imi pare ca nici partile de emisie nu se sincronizeaza cum trebuie, pt ca am umblat la frecventa rom-ului care seteaza voltajul procesorului... si cred ca pe partea de audio, din cauza ca am umblat la nivelul de feed pt bluestotz, am modificat prea sus nivelul incat cred ca suprasatureaza microfonul... eu sunt mai surd, si de la nivelul standard al castii headset-ul de 40% l-am ridicat la 96% cat permite setarea de service. Fara sa iau in considerare ca ar putea face o bucla pe audio...apoi am mai frecat 2-3 setari si cred ca l-am pus pe butuci. Putetz sa mi-l reparati?"

HAHAHAHA.... s-ar fi cacat aia pe ei de ras. cum sa ma duc sa le zic asta? ca stii te intreaba, domne dar ce i-ai facut? si ar fi durat o zi intreaga numai sa le explic ce am zapacit pe acolo.

 in sfarsit.
bine ca l-am facut. stiti ca va ziceam eu ca nu pot sa vb la telefon, ca "imi piuie" telefonul.
Eu eram ferm convins ca de fapt este o bucla si o reactie pe audio. Nimic mai gresit. Eu frecasem si nivelele de desensing, si amplificare pt rf. Toate. Nivelele. Absolut la toate am umblat. (si in mania mea, le dau toate "la tare" adica spre 99% daca se poate) Va datz seama ca telefonul meu, era deja un dispozitiv de bruiaj, in halul in care emitea. Eu am observat ca dupa ce vreau sa vb la telefon si incepe si piuie si nu pot vb, in secunda doi, reteaua ma dadea afara. Pai era si logic. Daca te apuci sa ineci un releu de telefonie ca si cum ai fi singurul care vrea sa vb la telefon, celula isi da seama, si te scoate un pic, ca sa te linistesti. Bine inteles, ca acumulatorul se golea ca si cum dadeam la demaror, pt ca forja la maxim toate, partile de emisie din telefon. wifi, bluestutz, gsm (la modul general zis gsm) modificasem fast dormancy, modificasem sa stea calare pe celula cu interogari de tot felul, ce mai... totul era la "blana". Ma mir ca nu a luat foc telefonul... se cam incingea el asa...dar nah. nu ma deranja, ca era iarna :)))) hahahah

ideea e simpla. daca te apuci de rahaturi din astea, fa pe rand cate o chestie. si vezi rezultatul. nu bushi toate setarile, ca o sa te chinui ca mine dupa aia, pe tone de forumuri sa aflii valorile ok, pt un telefon in mintile lui.
E bun ca exercitiu de test, sa vezi cam ce stie sa faca un telefon din asta "destept"... dar fii pregatit sa il tragi pe dreapta, daca ceva merge foarte prost.

o sa pun mai jos cateva prin-screen-uri, pt ca sigur mai sunt cretinei ca mine, care se apuca sa frece telefonul in meniul de inginer... vezi ca poti sa ii dai foc la propriu, cu curentul de incarcare sa nu te joci, ca acumulatoarele astea sunt foarte sensibile si instabile. o data incep sa scoata flacari... hahahah
absolut totul intr-un telefon "smart" este controlat de un main procesor. (care de fapt controleaza vproc-ul, dar sa nu intram in amanunte tehnice) daca acel main procesor, da o singura comanda gresita, i-a foc telefonul, chiar oprit.. in geanta. sau in buzunar. sau in autobuz...sau in tren..sau pe vapor... sau Doamne-fere....

asadar All View A5 ready, setari ok. adica totul in parametri.

(este gen ca la statia Yaesu FT897, cand modifici in meniul de service, parametri de semnal, voltaj sensibilitate si etc http://radiofarafiltru.blogspot.ro/2013/12/defecte-statie-yaesu-ft897-fault.html  )


















in principiu, poti sa ii faci telefonului tau, cam ce vrei tu. de fapt nimic nu este imposibil, din pct de vd tehnic. orice iti trece prin cap, orice setare, orice "personalizare", acel telefon din mana ta, o poate face. imaginatia umana este singura limita....

la baza, acel telefon este de fapt o statie de emisie-receptie fullduplex, cu mai multe module de emisie, si mai multe module de receptie (gps,fm radio)
bine inteles, daca esti "baiat destept", poti sa figurezi niste chestii, doar citind cu atentie ce scrie in dreptul acelor setari. daca esti ca mine, si baiat destept si cu carnet de agitator, incearca sa iti infranezi instinctul primar de a face "chestii" pe acel, cu acel telefon. nu e bine, si de cele mai multe ori, vei pierde ceva timp in care ai fi putut sa faci alte chestii (la fel de inutile)

aaaa si sa nu uit: nu ma ocup de setari, nu ma uit si in telefonul tau sa "vad ce are" ca nu stiu ce ti se pare tie, nu ma intereseaza absolut deloc ca vrei sa iti explic de ce asa si nu invers.
singurul lucru care ma intereseaza este suma de bani pe care tu mi-o poti oferi pt ca eu, in atot-cunoasterea mea tehnica, sa iti rezolv rahatul tau de problema. :)))

altceva nu ma intereseaza. orice lucru are pretul lui corect. si orice serviciu "prestat" de cineva, idem. pretul corect. doar despre asta este vorba. In rest, nu stiu, nu ma intereseaza, nu vreau, nu pot, habar nu am, cati bani dai? (si poate te "rezolv"... daca am dispozitia necesara :D )



















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu