22 ianuarie 2017

filmul unui semi-dezastru

Stiti emisiunea aia de pe Discovery, "Secundele dinaintea dezastrului"?

exact asa s-a intamplat.


Ca pe Discovery. Bine ca s-a terminat semi-ok.
Saptamana trecuta serverul de radio, dadea semne de oboseala. Ii ajunsese si lui. Un an de zile non-stop, fara pic de pauza. Am fost inclusiv in Grecia in concediu, si el saracul a mers bine mersi, accesat din cand in cand prin teamviewer. Deci nu am de ce sa ma plang. Vazusem zilele trecute filmul Piratii din Caraibe. Si mi-a placut acolo o replica, gen "poti sa dai postpone, pedepsei" sau ceva in genul. Ideea e ca mi-a venit atunci in minte ca eu tot am dat "postpone" unor atentionari din win. Gen cum e romanul, lasa ma ca merge, ce poa sa faca? doar nu o sa crape. 



Ba da. Fix asa s-a intamplat. Imi zicea un tov din alt oras, "bah se cam aude nasol tranzitia intre melodii, si cand face cache-ul pt urmatoarea melodie". Bun. Hai sa vad ce are. Pai procul, un octocore buldozer black edition, avea nuclele puse la munca in functie de cum se mai raceau si ele, pe rand adica. 
Zic puh, nu e bine. Desfac serverul, surpriza! Cooler-ul de pe proc, blocat. Senzational. Mare scula de bascula de cooler Master V8 bla bla, rahat. Blocat. Nu se invartea nici cu levierul. 


Sa nu va luati ever never, asa ceva. O sinistroshenie de cooler. Beculete ledulete si treaba canci. 
Norocul meu, ca mai aveam inca 2 Papst-uri (puse in tiraj in-out in carcasa)(fara control pwm, la blana), inca un cooler de server Avid, si inca unu gen fara pwm pe harduri. Coolerele astea 4 sunt din alea sanatoase de iti taie degetul cu elicia. Mare bulan. Se ardea procul. (poate).(e amd totusi, adica frige)

Zic hai sa demontez, scot si prafalaul si coolerul. Pe langa placa video Nvidia, mai ai aveam o placa video PNY8800 (de la un "prieten") pe care o oprisem din device manager, pt ca imi dadea ecran albastru cand imi era lumea mai draga. (era oprita de mult timp, dar imi era lene sa desfac serverul sa o scot fizic)
Mai aveam si un hard pe care tot asa il "amputasem" din device manager.
Dupa ce am scos kile de praf, si piese care nu mai imi trebuiau, dar consumau curent, zic hai sa iau toate hardurile la curatenie prin fisiere si doc de pe ele. Pt ca aveam efectiv un total de 15,5 Tera, de "chestii" pe care nu le mai stiam. Tot felul de nunti, botezuri, filmari, backup lu backup-ul lu' naiba, lu' cutare, lu' cutarica, in ideea ca nah, daca tot i le-am recuperat, hai sa i le mai tin un pic. Sau filmari ori montaje, de pe care am baut banii demult timp. Asadar, eram chitit sa tai in harddisc viu. :)
Am umplut un rucsac foto cu tona de harduri, si am plecat sa fac treaba. 









Ca sa va zic sincer, eu nu fac asa ceva cu hardurile altcuiva. Astea fiind ale mele, da-le la naiba, ca merge si asa. In mod normal, orice backup si relocare de date, o fac NUMAI PE UPS-URI REDUNDANTE! si de obicei pe laptopuri cu bateria perfecta. 

Daca recuperez date, nici nu ma gandesc sa nu am minim un UPS conectat. 



Doar ca de data asta, am facut exact contrar principiilor mele.



cum faceam eu asa curatenie linistit prin harduri, BANG fluctuatie de tensiune. Laptopul nu a avut nimic, ca are bacterie buna. Dar bay-ul cu harduri... s-a oprit. Puh. Nasol zic.






2 harduri de cate 2 tera, la revedere.



tone de montaje, poze, etc filmari, bla bla, puf, in eter. :) Deci nu va mai chinuiti sa ma intrebati de "fisierele voastre". S-au dus pe cursa... Phahah :)))

Ideea e ca azi, m-am calmat, dupa ce am realizat dimensiunea semi-dezastrului, si am luat-o usurel. Eu de obicei am si pe mama lu mama lu' Backup-ul. Dupa cum imi zicea cineva mai demult, "trebuie sa ai tu pe undeva un backup". Dap. Asa e. Am tot timpul un backup pregatit. Dar de data asta credeam ca am sfeclit-o, si nu am unele fisiere. CE SA VEZI???!!! IVAN E DESTEPT!! :)))) instinctiv, fac backup-uri la anumite chestii. ;) phahah. 

Cand am descoperit azi, backup-urile, imi venea sa ma pup in fund, si p**@ cat de inspirat am fost.
E adevarat, o sa dureze restaurea backupurilor, dar noi sa fim sanatosi. 





Nu va speriati ca nu copiez de pe acelasi drive "e" :)))) sunt "masini" diferite. Plus ca asta e un print screen la o fereastra de teamviewer care are deschis un remote desctop pe el. (2 din statusuri sunt "overlayer") hahahah Inception screen. 

(ce chestie, daca teamviewer isi da seama ca ruleaza pe un server, te pune sa cumperi licenta profesionala. pff. Remote desktop rulzz!!) 


Asadar, totul e bine, cand se termina cu bine. Practic din fisierele mele am reusit sa recuperez 99% din ceea ce era foarte important. Cat despre restul fisierelor "ne-personale", probabil ca mai exista pe undeva o copie low-res, pe vreun dvd/cd etc. (facebook, youtube, alte etc cloud-uri free, adobe, wuala, bla bla) 






Maine (azi) o sa va scriu filozofii si cugetari personale, despre "Cerere, interes, oferta, iubire si prietenie" ;) 
Ca un "promo" (tease) al postarii ce va urma, va pot spune de pe acum, ca o sa demontez notiunea de "iubire sincera". Mi-a luat ceva ani ca sa imi dau seama despre aceasta utopie, dar e bine si mai tarziu, decat niciodata. O sa va povestesc tot felul de intamplari, tzepe luate de-a lungul timpului, mari greseli pe care le-am facut, si cum esti vazut si judecat de societate, 'prieteni', 'cunostinte' etc, numai si numai dupa aparente. Plus bonus-track, 'esti bun, esti luat de prost'.  Nu conteaza cine esti de fapt, cum gandesti, sau ce visezi sa ajungi. Conteaza ce ai si cat ai, conteaza sa lasi o aparenta de "falsa bunastare", conteaza sa iti "amputezi" hobby-urile si micile placeri personale, sa lasi aparenta ca "esti in rand cu lumea" si ca ai "realizat" ceva... Gen. 

poti sa incepi sa citesti si postarile astea... http://radiofarafiltru.blogspot.ro/2014/04/cateva-pilde.html

 http://radiofarafiltru.blogspot.ro/2013/06/unele-persoane-stiu-unele-chestii.html














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu