05 martie 2016

reparatie difuzor din boxa Pop

hai ca sa o iau pe scurt...
am primit cadou de la cineva , persoana importanta nu pot spune, :) cado o statie Delia , varianta facuta in colaborare cu Unitra Polonia , la polonezi este ceva cu Diora nu stiu cat, ideea e in felul urmator :
Polonezii si cu romanii , s-au gandit sa faca in colaborare o statie audio cu tuner.
amplitunerul vine "echipat" cu boxele Pop , unde la fel si-au "bagat" nasul polonezii. unde e vorba de Unitra , se stie... sunt buni. chiar foarte buni.
nu stiu daca am scris pe blog , dar chiar daca ma repet , statia merge perfect cu aceste incinte. se aude intr-un mare fel. statia a avut un final si prefinal ars pe canalul dreapta.


am schimbat finalul , intamplator aveam chiar "originalul" un 2N nu stiu cat ceva cu 8869 parca, dar oricum se gasesc info pe net destule

http://www.elforum.ro/topic/11521-unitra-aws-303-b/

"...delia e 2x20w la 8 ohmi,trafu e de 90w,din fabrica venea cu 2n6488 si complement ca finali si bd135 pe prefinali,daca i pui bd911,912 cu bd 139 merge ok si pe 4 ohmi,era cel mai bun aparat pe vremea aceea era facut defapt de unitra si se numea original diora copia un grundig,cei de la electromures il montau numai,banda us e pe est pna la 87mhz dar se poate trage in banda foarte simplu....."

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2084670.html 

 http://www.elforum.ro/topic/73207-amplituner-deliabanda-vest/

http://www.elforum.ro/topic/39967-reconditionare-upgrade-delia/page-10 










bon deci am reparat Delia. totul mergea perfect , pana m-am apucat sa dau eu niste forja pe dancefm.
imi spusese cine mi-a dat "sistemul" ca una din boxe are o problema. dar nah, ascultand incet , problema nu s-a manifestat.

initial am crezut ca canalu' reparat , s-a stricat din nou. eram ferm convins ca boxa nu are nimic. fiind geana pe amplif , ca el are ceva.
da de unde , ampliful nu avea nimic. am facut schimb de boxe intre canale , si asa mi-am dat seama , ca intradevar "boxa" are ceva. i-am scos masca , si daca apasam usor pe membrana , disparea "paraitul" . deci clar , firul care duce la suspensie si implicit alimenteaza bobina cu muzica , era semi-intrerupt.

zis si facut. bucati boxa. am scos cu mare grija difuzorul , am vazut care e firul semi intrerupt , era pe plus , si am zis , gata , il schimb.

am cautat un fir asemanator , adica cu sfoara prin el , ca sa reziste la vibratiile basilor , si am bagat letconul in priza.
daca va apucati de asa ceva, in primul rand va trebuie rabdare si calm. nu va grabiti si mare atentie la magnet, ca atrage tare letconul.
incet , si cu mare grija.

lumina multa , eventual din "contrasens" ca sa vedeti exact ce faceti acolo.
eu am taiat complet firul intrerupt , si am facut o mica intaritura cu fludor , acolo unde se termina bobina , pe suspensie. mare atentie. operatia trebuie facuta rapid , deoarece membrana principala e din hartie. si ia foc, daca stai cu letconul pe acolo mult timp. in 2 maxim 3 secunde , trebuie facuta lipitura. daca nu reuseste din prima , mai stai un pic sa se raceasca "zona" si revii chitit pe treaba.
la borna nu sunt probleme deoarece e departe de membrana si nu ai ce sa strici. (decat daca esti handicapat si faci cu letconul ca astia din clipul de mai jos...)

:))))))





























o sa ma ocup pe viitor sa ii schimb si piesele din filtru ... candva :)





am mai vazut "excursii" de difuzoare ...dar asa mici si nervoase...
pe filmare la un moment dat , am pus dif invers , si batea cum ar veni in cutie , de aia se aude asa distorsionat. plus ca aparatul cu care am filmat , nu e chiar un "maestru" al sunetului. :)
oricum, se aud tzipla. fac un mare jet, pe orice "boxa" si sistem vreti voi din Auchan , Media Galaxy , sau alte magazine unde poti gasi "hifi" la pret mic. (pff ce inadvertenta in termeni..hifi la pret mic...nu se exista asa ceva... :)))) HI-FI-ul e scump. tot timpul. nu exista "hifi-ieftin" . exista doar sisteme cu brum si zgomot de fond cat china... si exista statii HIFi  pe care nu le cumperi de la "hyper-market"...)
va pot recomanda un super site , daca aveti bani de bagat in "muzica" www.audioweb.ro


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu