08 ianuarie 2016

sistem util motociclistilor "decat 2 beri"

Salut.

cei care ma cunosc , ma stiu :)
nu sunt inginer , dar imi place sa cred :) (ca pot face inginerii) hehe.

O mare , mega problema a motociclistilor , este introducerea . :) la iernat a motoarelor . mai demult am discutat cu un tov. , si ca de obicei , la bautura , se "dezvolta" diverse proiecte. mai mult sau mai putin , sa zicem fezabile. (ca sa nu spunem, "insane" ) un proiect era sa facem gen ceva ca o macara , si sa imi ridic motorul pana la geam la etajul 2 , sa il bag pe geam in camera. apoi am ajuns la concluzia , toti cei care eram la acea masa , patrata , ca e un pic exagerat , sa bag motocicleta in camera. la etajul 2.


apoi "dupe" ceva pahare , gata . ne-am dat seama cum vine treaba.

am cazut cu totii de acord , ca o asa "extorsiune" sigur ar functiona . plus ca era ideal sa am motorul , in atelier . nu in camera . (sa zicem de locuit, mult spus) in atelier , era ok pt ca acolo ar trebui sa stea o motocicleta.
zis si gandit.

cea mai mare problema , si o stiu toti motociclistii , e atunci cand ai de urcat sau coborat scari. cu motorul.
tragi de el de iti ies ochii din cap ca la melc. plus ca trebuie echipa de 4-5 tovi. (respectiv , multa bere after.)
si cum eu sunt un chitros , nu vreau sa fac cinste nici macar de ziua mea :) (Sf. Ion) am dezvoltat sistemul , "decat 2 beri" .

sistemul "decat 2 beri" consta intr-un scripete , un cablu , si un vinci sau tambur gen troliu de masina , doar ca cu manivela . pt ca si curentul e scump. :) (poate pe viitor o sa ii pun un motor electric, alimentat din lacrimi de pisicute )

troliul , este exceptional. are 2 prinderi separate pt manivela , a doua prindere avand demultiplicare dubla , fata de prima prindere de manivela. adica , gen la demultiplicare mare , dai mai mult la manivela , si merge mai incet, dar cu sfortza.  (asta e o completare pt fete , pt ca stiu ca nu stiu ce inseamna "demultiplicare" dubla) :D

troliul , sau denumit in continuare generic "manivela" , se gaseste de cumparat la "targul de fiare" de la Obor de la sina din spate. el se cumpara by default cu 9 metri de cablu de otel. dar care metri , nu ajung pt ce trebuie. nu am masurat cablul meu, pe care l-am cumparat separat mai demult , dar cred ca are gen 15 metri. (si e mai gros un pic)(se vede intr-o poza cand il inlocuiesc)

de asemenea cablul cu care vine manivela are si un carlig, cu siguranta. dar nu stiu cat e de solid si cum ar tine. mai ales ca ambutisarea de cablu pe dupa carlig , nu imi inspira incredere.
am preferat sa pun eu niste prinderi de tip U cu piulite si chestii. (tot la Obor se gasesc)

am mai cumparat 2 buloane groase de 12mm cred ca le zice conexpanduri sau altfel cumva , dar sunt niste suruburi groase , cu filet si piulite, care se umfla o tabla la capat in zid , si nu mai ies. :) care este.
nu am pozat sistemul cu scripetele , dar o sa fac un edit la postare cu cateva poze pe viitor . in principiu e simplu , 2 buloane , cu o bucata de profil patrat peste ele , intre ele prinsa , si pe unu din buloane , o rotita cu sant , o fulie mai exact. (prin care trece cablul)
profilul are mai multe roluri, de (f)rigidizare a ansamblului scripete , si sa nu sara cablul de pe rotita. (fulie)
pt siguranta , am tras cablu pe dupa balustrada , asa ca daca se rupe sau iese scripetele , cablul va ramane tras pe dupa balustrada. :) safety first :)
evident se gaureste se taie se pileste se gaureste iara , iar se taie cu flexul , cu bormasina cu rotopercutorul etc etc , tambalau mecanizat. pana iese sistemul.
se prinde manivela pe balustrada , in partea de jos a scarilor. se trece cablu pe traseul pe unde trebuie , pe dupa rotita , si apoi prins de bascula (ba nu scula)
un "mangealac" dintr-un profil patrat si gaurit , prins tot cu cose (sau cum naiba le zice) U-uri cu piulita de prins pe cablu , va tine cablul departat de roata, stanga si dreapta lateral, ca sa nu se stranga peste roata .
(am constatat ca ar fi bine sa bag niste bucati de furtun peste acele cabluri , pt ca la cur (be sinele trosnesc) adica atunci cand iei curba cu motorul , acel cablu se atinge un pic de roata si freaca putin. nu mult , dar freaca. cat sa te enerveze sa pui pe viitor 2 bucatele de furtun)(cand motorul merge drept la vale , nu atnge e ok.)

cred ca am fost relativ clar in explicatii , si acuma puteti si voi sa va faceti sistemul  "decat 2 beri" (atat dau ca sa bag motorul in atelier)

bine inteles , pe unde trece cablu si se freaca , se baga un pic de vazilina.
sistem are un pret , dar pt mine e de nepretuit. "manivela" a 'acostat' 180 lei . (cablu cu care vine mi-a fost inutil , pt ca era cam scurt. )
cablul pe care il aveam nu mai stiu cat a costat, dar oricum nu e un capat de tara. gen 4 lei pe metru sau cat o fi fost 80-100 lei .
buloanele , am impresia ca un bulon e vreo 6-10 lei , ceva piulite si saibe in plus , 1-2 lei , scripetele il aveam , in fine , cred ca sistemul costa vreo 300 lei . hai maxim 400 lei , daca vrei sa il faci aurit. :D

(am in cap sa ii pun la manivela si un motoras de stergator de parbriz de tanc, ca sa reduc sistemul la "decat 1 bere"  :) sa vedem. dupa cum zice un alt tov. de al meu , "lasa ma ca tu nu o sa faci nimic." si de fiecare data , dar absolut de fiecare data , i-am demonstrat ca ce zic , si fac. hahaha . inca nu stiu de ce mai zice , "lasa ca zici ca faci ,dar nu o sa faci" . probabil asa s-a obisnuit . sau este "negativist" , obsesiv compulsiv , si dislexic :))) hahahhaha Nagraaaaa ... Kashtaneeee.... hahaha Magnetofoaneee .. :P ) (promit ca daca imi gasesti o fata , "cuminte" , ma insor , si las "prostiile" hahah. ba sa fie cuminte la modul pe care il stim. nu sfioasa si timida. bine acum,  daca e si un pic intelegatoare asupra "hobby-urilor" mele... :D deh, si mai bine)


si acum poze edificatoare...

motorul se baga foarte usor, decat tii de el, sa stea drept.  si a doua persoana invarte usor de manivela . daca vrei troliul are si un cliket blocator , asa ca poti sa opresti "ingineria" cand vrei , ca sa faci poze. :) (sau selfie-uri)




























cred ca "la deal" o sa fie la fel de simplu.










 


2 comentarii: