09 noiembrie 2015

unde gasesti cei mai misto oameni

asta e intrebarea. cu un raspuns foarte simplu.
pe munte. pe munte gasesti cei mai misto oameni. ever. tot timpul. fara nici un dubiu.

da play si citeste






si acum sa detaliem.
dupa cum ziceam. (mi) se confirma a 533492-oara , ca cei mai misto oameni , sunt (de la) pe munte.
zilele trecute (mai exact ieri) (dar tu probabil ca o sa citesti peste multi ani postarea asta) (cand blogul meu o sa fie materie obligatorie in scolile generale :D ) asadar ieri , am fost cu un bun prieten (nu ii spun numele , pt ca ii place "anonymus" ) (mai nou este si radioamator :) ) sa facem un "field-day" . adica o iesire in camp. (deschis)
de fapt field day , in limbajul radioamatorilor , inseamna sa te cari cu o tona de scule la tine , statii , acumulatori , antene sarme etc , sus pe un varf de munte.
revenim. nu stiam unde vrem sa mergem. si pe drum ne-am hotarat. Muntii Capatanii. refugiul Ursuletul sau Ursu.

aspectul radioamatoricesc , o sa il las mai la sfarsit , si probabil deloc detaliat. (am vb in scurte in vhf etc)

eu vreau sa povestesc in aceasta postare , despre oameni. misto.
probabil ca de aia trag si eu la munte :D (haha ce subtil sunt) (va rog mai usor cu aplauzele)
de mic, si aici ne referim de mic la modul ca plecam de nebun sigur pe munte , mi-a placut muntele.
oricum recunosc muntele l-am descoperit prima oara , cand am fost (dus) intr-o noapte cu un bun si o buna prietena ( A. si P.), la vf omu . pe intuneric , bezna.  a ramas epocala si epica , acea excursie. Sinaia , ora 1 noaptea , cota 2000 , piatra arsa , babele , vf omu. totul in cateva ore. nebunie. (apoi malaiesti si etc)
(cea mai tare faza, si vreau sa o mentionez , pt ca e de coma, de fapt au fost 2 , una din ele .... era o mega giga rapa , ba o rapa de nu ii vedeai fundu' . si P zice : "e accident mortal daca e sa cazi in rapa asta " :) ne-a pufnit rasu'. si a doua , pe intuneric. mergeam noi asa ca niste benuli pe soseaua spre 1400. bezna de iti bagai destele in ochi. nici nu vreau sa ma gandesc daca ursu....in fine, bezna. nu's ce ii zic eu lu' P. dar el "aprinde lanterna ca nu aud ce zici" :)))) hahaha da ma. asa. si a mai fost una cu cartofii pai. tot P. ne zice "ma am niste cartofi pai , o nebunie. mancam cand ajungem sus" . ajungem pe la Miorita. hai sa mancam super cartofi pai. si scoate dintr-o casoleta , niste cartofi , dar problema era ca erau dati prin razatoare fina , si erau un fel de viermisori mici , negrii , prajiti. BA EJ NEBUN??? ASTIA SUNT PAI ???!!!! BA PAIII??? nu mai puteam de foame. i-am mancat asa. )

dupa aia a inceput si nebunia cu repetoarele radio si mers pe munte , dupa aia antene..si tot asa. eram pe munte tot timpul. am cunoscut meteorologi (de la vf Omu) salvamonti (radioamatori) si in general super oameni misto. toti pe munte .

ba nu zic nu. imi place si marea . imi place si delta . (mai ales ca vara asta , am avut de facut o emisiune , toata vara , in delta. pot sa spun ca acuma stiu foarte bine o gramada de trasee prin delta. bine inteles am avut si un "producator general" foarte doxa pe delta . F.C. :) )

dar parca tot muntele imi place mai mult. probabil datorita faptului ca releele si statiile merg mai bine sus pe munte ? :D  probabil ca pot sa ma dau cu un motor de teren prin toate hartoapele  ?  sau poate ca e asa bine cand te cusculesti cu o fata intr-un cort sau in acelasi sac de dormit ? :D probabil ca da. de asta. hahaha
sau cand te bagi intr-un refugiu cu toti prietenii si prietenele , si toti dorm claie peste gramada ? :) important cand iei in brate pe cineva sa te incalzesti , este sa nimeresti o fata...hahaha (cel putin din pct meu de vd, pt ca nah...fete rulzz :P )
sau e foarte frumos cand te trezesti dimineata si iti faci o cafea la jaraticul ramas de cu seara de la focul de tabara?  da. sau dimineata cand esti negru pe fata de la funinginea focului de tabara?
nu stiu . cred ca toate cele de mai sus , plus multe altele.

e atat de frumos cand stai in refugiu si nu ai decat o lumanare , si de aici , variatiuni pe teme diverse: ori esti doar tu cu o fata (cel mai indicat) ori esti cu o mana de prieteni foarte buni, ori esti cu inca vreo 2-3 grupuri de prieteni cunoscuti tot pe munte.
bine eu recunosc, am tot timpul , minim o statie de emisie la mine :) (dar de cele mai multe ori , dupa vreo 2-3 ore de vb pe ea , ramane fara acumulatori)(de aia de cand am descoperit si motoarele de teren , am vazut ca e o smecherie , pt ca ai mai mult curent , in varf de munte :D )

asadar , sunt o gramada de motive pt care iubesc muntele.
absolut toti oamenii pe care i-am cunoscut pe munte , sunt super oameni misto . cu foarte multi am ramas prieten si inca tin legatura cu ei.
e adevarat, poate am "imbatranit" un pic, si acuma imi place sa ma deplasez "motorizat" . cu motor de teren , sau si mai bine cu o masina. dar nimic nu se compara cu efortul fizic. atunci cand urci , urci si nu se mai termina.... la un moment dat, nu mai ai energie sa gandesti. doar urci mecanic. este un fel de adrenalina cred... sau nu stiu ce e , ceva ca un "drog" , dar acea oboseala fizica , parca iti limpezeste mintea. atunci poti sa spui ca nu te mai gandesti la "nimic" . nu mai poti sa ai altceva in creier , decat controlul muschilor , pt urcare. am urcat cand eram pustulache , cu 2 rucsaci . unul pe fata (da, da al tau A :))) hahaha) si pe spate al meu. nu vreti sa stiti ce puls aveam. efectiv vedeam alb/negru.
apoi dupa armata , mi-am dat seama: efortul fizic , intradevar iti "curata" mintea . te face sa gandesti mai clar. poate e vorba de oxigenare , si nimic altceva . nu stiu . ca nu sunt doctor. dar un lucru e sigur: dupa ce urci ca nebunu' spre un releu , cu un acumulator de tractor in mana si un rucsac in spate , prin zapada afanata, si cu vantul in fata, atunci cand ajungi "sus" , intradevar simti ca traiesti. o banala felie de paine cu o pojghita de pateu , si o felie de salam , este tot ce vrei. si da si o gura de apa.

sunt oameni care "nu suporta" efortul fizic. nu le place. (sau nu au voie) dar merita macar o data , sa incerci o tura lunga si de "forta" .  s-ar putea sa iti placa maxim. mai ales daca esti ca mine cu creierul pilaf , oai ce bine iti face. dupa cum ziceam, neuronii aia care au mai ramas , nu mai pot sa se gandeasca la nimic , si intra in greva. atunci ramane doar instinctul de "urcare" , ca sa ajungi sus. si cum nu te mai gandesti la nimic , evident ca si creierul ia o "pauza" . plus ca da, oxigen, la greu. in instalatie. :D :)))

probabil ca iarna asta , dupa cum mi-am propus,(de foarte mult timp) o sa o "ard" (si pe) munte . nu conteaza unde. munte sa fie. si da , ca de obicei , o sa car o statie dupa mine .... pt ca banuiesc ca nu o sa gasesc nici o fata , care sa fie dispusa sa benanaie cu mine pe munte. (sau poate gasesc? :)))) )hahaha.
stii ce e un pic trist ? ca am "carat" pana acum pe munte , o "gramada" de fete. eu inca iubesc muntele . ele nu ma mai iubesc. :) bine acuma trebuie sa fim si realisti: ele au (vrut) familii, copii etc ... nu puteau sa ramana la stadiul de "alergat" pe munte cu cortul si cu un zevzec... (si uneori cu motorul condus de un zevzec)

dar vezi tu,  eu nu ma "schimb" . probabil o sa raman "acelasi" (cum ma stii) si peste multi ani. da unii ar spune "domne nu evoluezi" . dap asa e. nop. vreau sa raman "acelasi" . nu vreau sa ma "schimb" pt ca nu sunt semafor sa ma schimb.
inca imi place sa mananc cu degetele (sau cu un cutit) dintr-o conserva incalzita la foc. am redescoperit zilele trecute ca inca imi place "maxim" conserva incalzita la foc de tabara. :)))

mai jos o sa trantesc o tona de poze mai noi sau mai vechi (mai mult vechi) , pana mai imi vine ceva inspiratie sa continui textul.
si o sa va povestesc (pe scurt) dupa poze , despre 2 oameni misto.







asa se vede "plapuma" de nori de la Vf Omu.
















repetorul de la "eoliana"




























intr-un gen de "black-out" cu creierul oprit... 




da ajung sus , si incep sa intind "sarme" :))))










scoate conserva aia, va vad alb/negru :)))











in case if you want to poop in midlle of nowere , on tha top of tha world. (or in head of the world) :))











sa mancam toti cu degetele din conserve :))))











(unele poze sunt la "mega" rezolutia de 1,2Mp...de aia se vad asa nasol...primul meu aparat foto "digital" nu avea nici display macar... si daca se consumau bateriile, pierdeai pozele. nasol.)


ziceam de oamenii misto de pe munte. regula se confirma. am mai cunoscut 2 . Denisa si Dan.
salvamonti (voluntari)
probabil ca nu am apucat sa ii cunosc foarte bine , dar daca inca nu s-au speriat ca am scos o statie de emisie militara, si o mitraliera in marime naturala (de air-soft stai calm) din "sac" , poate o sa am ocazia sa ii cunosc mai bine. :))))  ( E. este prieten cu ei , si avea dreptate dupa cum imi zicea , "eu cunosc numai oameni misto" )
oricum stiu ca un pic s-au "speriat" cand am inceput sa descarc cu E. tone de cabluri , antene , statii , si peste toate un acumulator de 70 de amperi  ...dar am avut o tactica . :) Denisa e pasionata de fotografie. e foarte putin spus "pasionata" . face super fotografii. majoritatea de mai jos , sunt facute de ea. asta inseamna sa ai ochi de fotograf. nu stiu dupa ce se ghideaza atunci cand face o fotografie , dar am descoperit , fara sa vreau toate recomandarile citite de mine in carti scrise de giga-mega fotografi ( Michael Freeman , Eugen Iarovici, Norman Parkinson , etc) cu chestii de linii de forta , cu "citirea fotografiei" , incadraturi etc... asta asa ca o paranteza...am ramas paf.
m-a intrebat Denisa , daca poate sa ia aparatul sa traga niste poze. bine inteles ca i l-am dat , dar "tactica" era ca sa nu ma vada pe mine si pe E. cum descarcam si instalam statii si antene de "vb cu extraterestrii" , dupa cum zicea Denisa ... :)))) hahahaha. evident ca nu am avut cum sa ne ascundem ca suntem niste "ciudati" hahahah ... le-am povestit cate in luna si in stele de spre radioamatorism... asta dupa ce am mutat statiile in refugiu , pt ca pana atunci inghetasem ca un .... in frig afara cu statiile pe o masa de lemn. :)))

dar sa stii Denisa si Dan, ca data viitoare (daca ne mai primiti ..hahahah:))) cand o sa vedeti ca va apelam pe tel,  le inchideti imediat , si noi o sa credem ca nu aveti acoperire..hahaha)(stim ca acolo nu e acoperire gsm. deci e o scuza buna :))))) promitem sa nu luam "decat" o statie de emisie la noi (o sa venim cu o autospeciala de radio comunicatii ) ...hahaha ...



o mica remorcuta cu o antenuta




 si cateva cabluri :)))





 dar sigur o sa putem aduce si net... hahaha


cu antena asta o sa aducem si net, la refugiu :))))


si nu mai imi iau decat pusca cu luneta. pt ca E. a zis ca mitraliera  aia mica nu "bate" ....




stiu acuma a fost un pic exagerat , 4 statii mobile , din care una militara , si una de CB ,plus  2 portabile plus o portabila PMR ... si 2 laptopuri , cu vreo 5 antene ... e un pic cam exagerat . hahaha. (devenise refugiul salvamont de la Vf. Ursu , un mini centru de comunicatii radio... de fapt nu era "mini" de loc. pt ca sunt sigur (si stiu) ca sunt multe UM0..-uri care nu au in toata unitatea , ce aveam noi acolo , la un loc. :)) hahah stiu a fost o desfasurare de forte exagerata. un FT857 , un FT897 , un R1071 , una de CB , 2 portabile cross-band, si un PMR ..plus 2 laptopuri si interfata de digitale....



dar macar am avut un beculetz , mic si al naibi :)))) si a fost si frumos cat am ascultat muzica buna pe Radio China International....

mda. o sa incercam sa "fim normali" data viitoare :)))) hahaha (acuma chiar nu o sa ne mai primeasca ...hahaha)

si acuma poze. am uitat sa zic pe care "munte" ne-am dus. dar ce mai conteaza . conteaza ca a fost super frumos. si am cunoscut 2 oameni de viata.  din cate stiu , am fost in Muntii Capatanii, la refugiul Ursuletul sau Ursu.  (eu tot ziceam pe statie Capatana in loc de Capatanii :D)  ( a si era sa uit : multumesc mult pt harta Denisa. dupa cum iti ziceam, imi place sa am o harta de hartie , sa o vad eu desfasurata. altfel ma simt de parca am plecat de acasa, fara ceas la mana. )


ps: pozele nu sunt "fotoshopate" , sunt exact scoase din aparat , sortate (cat de cat)(mai erau unele care imi placeau...dar a trebuit sa "restrang" cat pot tona de poze :D )

si inca un ps: data viitoare Denisa , o sa iti dau si gopro-ul sa faci timelaps-uri , plus inca 4 seturi de acumulatori pt foto , si o camera video :))) hahahah....

primele poze sunt de pe drum.








cel mai stramb marcaj. ever.




























































































































































































































capucino cu ceva planta "verde" ...hihihihi

















(am mancat si eu gem de gutui :))) noaptea , ca sa nu ma vedeti :))) hahahaha



































































































ma bucur ca am ajuns in aceste locuri frumoase, si mai mult ma bucur ca am descoperit 2 oameni de viata. de fapt 2 oameni frumosi la suflet. (nu ca fizic ar fi urati ... nah :) ) (nici nu au cum, la cat sport "involuntar" fac... sa vezi ce taia Denisa lemne... ma uitam si nu imi venea sa cred... :))) )

dupa cum am zis, data viitoare , nu iau "decat" o statie . micutza , micutza. :)
 si as vrea sa o luam asa "la nimereala" pe o poteca pe care vreti voi...
trebuie sa vad mai multe locuri din acea zona.
si promit ca nu o sa mai pot vorbi de (si pe) statii de emisie (si randamentul supraunitar a lu' Tesla) , si va las pe voi sa imi "povestiti" despre frumosul munte...























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu