21 ianuarie 2014

avea lacrimile inghetate pe obraji

o sa pun cu copy / paste ce am scris pe fb , pt ca imi e greata deja , greata de aia normala , de vomitat...




fata aceea tânără şi frumoasă şi deşteaptă şi altruistă a murit "cu lacrimile înghețate pe obraji"... e zguduitor... purtăm o vină colectivă că nu mai suntem în stare să ne protejăm tinerii, să ne protejăm viitorul... sau măcar să-i salvăm
Aş avea şi eu nişte întrebări după toată nebunia asta soldată cu doi morţi din cauza întârzierii nepermise a echipelor de salvare:

1. de nu si-a asumat nimeni folosirea aparaturii de localizare din dotarea Politiei Romane?
2. au GPS la ISU?
3. mai stiu militarii de la ISU si din Jandarmerie sa citeasca o harta si sa gasesca drumul pe harta pana la locul cu acele coordonate?
4. avea transborder avionul respectiv?
5. avea cutie neagra avionul? daca nu, de ce?
6. comunica intre ei sefii structurilor care s-au apucat sa bâjbâie in teren?
7. cine sunt sefii cu pricina, la ce se pricep concret, cine şi pe bază de ce i-a pus în funcţii?
8. a existat o comanda unică in toata această operatiune de salvare?

Toţi cei cu răspundere în povestea asta, care se poate oricând repeta, trebuie să răspundă!
 
Ivan Dragos Ionut pot sa iti raspund Monica la pct 4: avea tranponder avionul (inca din al 2-lea razboi mondial se monteaza transpondere pe avioane) , dar transponderul poate fi localizat din baze fixe (aeroporturi, turnuri de control) DOAR DACA avionul , implicit transponderul , este la o inaltime minima de 1000 de metri. daca transponderul este pe pamant , el emite oricum cu o putere mica, trebuie sa il cauti de pe pamant , prin goniometrie. ca sistem alternativ transponderelor si gps-urilor , radioamatorii folosesc un sistem mai sigur , denumit APRS. cand se lanseaza baloane meteo/experimetale care urca mult in stratosfera si NU SE STIE UNDE VOR CADEA , atunci se foloseste APRS-ul (care este o combinatie intre o statie de emisie walkie-talkie si un gps, nu are cum sa nu mearga, nu da gres. cei care zboara cu deltaplane , sau planoare , folosesc APRS-ul pt ca este mult mai sigur, decat un transponder) ...sper ca te-am lamurit.

 si ca sa nu fiu "viteazul" dupa razboi , cum as fi procedat eu, daca m-ar fi trezit la 3 noaptea cineva din somn , si mi-ar fi spus: s-a prabusit un avion, nu stim daca mai traieste cineva. stim ca a cazut undeva in muntii Banatului. primul lucru, as fi trimis 2,3,4 autospeciale de radiocomunicatii (mai avem oare? eu le stiu pe cele pe care am facut armata, erau destul de bine dotate, pt orice, chiar localizare radio,  le am puse si aici pe facebook ,intr-un album privat, sunt niste camioane urate verzi , cu un containar mare in spate plin de aparatura radio, zici ca e nasa inauntru, care la nevoie il "basculeaza" pe pamant si acolo il lasa, sunt pline de antene, de toate tipurile si toate marimile, au un generator electric,etc etc...) sunt camioane de armata ,merg pe drumuri forestiere bine, urca munti , desert etc. , as fi luat 3-4 camioane si asa cum aveam eu pozitia relativa de prabusire as fi pozitionat pe cateva varfuri montane cate 1. http://www.youtube.com/watch?v=yCPFuBcbGqc (cam asa arata) in acest timp cat camioanele urcau, as fi trimis si "haitasi" militari cu echipament de goniometrie , 10 soldati cu goniometre pe frecv transponderului, 10 soldati pe frecventa GSM (setati pe comunicarea temporara intre celula si orice tel gsm , in mod normal, adica fara sa vb la el , doar "dialogul" care se petrece din cand in cand intre un tel si o celula gsm, ) alti 10 soldati sa goniometreze apelul telefonic. in total 30 de soldati si 3 autospeciale de comunicatii radio. (dar cred ca nu mai avem autospeciale , sunt ruginite sau deja vandute de mult la fier vechi, ca solutie de urgenta, mai e una la muzeul militar de la gara de nord, ia-o pe aia ca e functionala, stiu eu sigur , sigur) al doilea lucru, fa apel general pe toate districtele de radioamatori , http://radio-amator.blogspot.ro/.../districte... explica pe scurt, a cazut un avion , nu il gasim, garantez eu acum, la ora 22:07 sunt minim 30-40 daca nu 50-80 de statii de radioamator deschise pe frecv de urgenta si frecventa de apel. pun pariu ca din districtul YO5 ar fi plecat si cu scanere cu antena facuta din cutia de bere. (se gaureste fundul cutiei si se baga pe acolo antena, scanerului/telefonului, se taie cu un briceag, partea de sus a cutiei, si asa se obtine o antena de goniometrie rudimentara dar care merge foarte bine, toti radioamatorii stiu trucuri din astea de urgenta maxima) dar nu era nevoie , avem antene de goniometrie profesionala unii dintre noi. sigur sigur plecau in secunda doi 10-20 de radioamatori minim, am zis minim dar la o chestie din asta , noi suntem mai uniti decat trabantistii....ne strangem 100 instant. cam asta as fi facut eu... trezit din somn repede , fara sa ma gandesc prea mult...nu vreau sa ma gandesc daca as fi avut acces la solutii mai complexe de localizare, cum cred ca are STS....

O mărturie cutremurătoare... Doamne, cât de multe sunt de vorbit după o asemenea tragedie!

http://stiri.tvr.ro/medicul-radu-zamfir--domnul-iovan-era-prins-intre-fiarele-avionului--datorita-lui-suntem-in-viata_39446_foto.html#view

  • Ivan Dragos Ionut daca STS-ul nu e capabil de localizare radio in teren accidentat, trebuia sa faca un apel in districtul YO5 dupa 20-30-40 de radioamatori , radioamatori care au facut minim o data "vanatoare de vulpi" , a da pe vremea lui Ceausescu , dar noi radioamatorii astia "mici" am preluat si noi acel joc in teren de goniometrie , nu triangulatie , denumit "vanatoare de vulpi" ....si sunt sigur si ferm convins ca timpul de localizare era mult mai mic. avem echipamente proprii , construite de noi radioamatorii, iubim undele radio, ne face placere sa ne jucam cu ele, suntem pasionati... noi nu vrem bani , noi nu suntem platiti pt a localiza o statie radio , (un telefon, ceva care emite o unda radio, in orice frecventa) ...ne luptam cu morile de vant sa obtinem autorizatii de montare a unori linkuri radio independente de cele ale autoritatilor...plangem dupa echipamente profesionale ale armatei , care se caseaza si se sparg efectiv cu ciocanul , nu ne sunt date nici spre cumparare la pretul lor real... imi vine sa scriu mai multe , dar nu mai scriu... imi e greata , mila , scarba , imi e ciuda ... o sa pun un reportaj pe care am reusit sa il "infiltrez" pe tvr despre radioamatori...numai eu stiu cat m-am chinuit ca sa obtin ok pt realizarea lui... http://www.youtube.com/watch?v=15dJ_LbEn3k

    www.youtube.com
    inregistrarea emisiunii "Reportajele Jurnalului" difuzata pe TVR1 in data de 14.10.2012, subiectul emisiunii fiind radioamatorii si radioamatorismul.
  • Ivan Dragos Ionut http://www.youtube.com/watch?v=FHWHj0CsNas

    www.youtube.com
    Articol preluat TVR 3 - YO3IVA ( Dragos ) - All rights reserved TVR.

    Ivan Dragos Ionut probabil ca in saptamanile ce urmeaza, se vor organiza niscaiva licitatii ca sa se cumpere niste divaisuri de localizare pentru aceste echipaje, prilej sa se mai arunce pe fereastra niste miliarde, desi pretul acestor dispozitive este relativ accesibil. Doar vreo 200 de EUR: http://www.findmespot.eu/en/
    17 minutes ago · Like · Remove Preview



    • Alex Ivanov mai usor dragilor!/ la o catastrofa similara,tot in munti,americanii au ajuns la victime in doua saptamani!
    • Ivan Dragos Ionut si ce daca ? eu sunt american ? eu sunt Roman , eu leg cu sfoara sau sarma roata de la masina Dacia si tot merg cu ea. si iau si ITP-ul ... eu personal ca individ, inca sunt mandru ca sunt Roman. stiu ca americanii sunt prosti, nu trebuie sa mi-o spuna nimeni. pilotul a fost un pilot exceptional , extraordinar , fenomenal . la ora asta trebuia sa auzim ca toti sunt in viata , nu ca unul din pasageri a scapat si datorita faptului ca e motociclist si avea echipamentul moto pe el... undele radio au viteza de 299.792.458 m/s "ai nostri" trebuiau sa mearga la pas mai repejor catre LOCUL EXACT UNDE E AVIONUL . nu sa inghete lacrimile fetei pe obraji. tataie al meu , care a evadat din lagar de la nemti si a scapat de plutonul de executie , si acum are 92 de ani si traieste in pantelimon , e mut . ma intreba la telefon CUM ? CUM ? CUUUMM ASAA CEVAA!!!??? ce sa ii raspund...ii dadeam ocupat...
      3 minutes ago · Like





      • Ivan Dragos Ionut iata cum arata o masina de radiocomunicatii militara, asta din poze e depasita tehnic (un pic) dar e ok e functionala , merge, nu mai puneti "neaveniti" sa faca treburile de viata si de moarte. sts-dna pt circ la tv si alte chestii, dar unde e vorba de vieti omenesti trimite armata , pt ca eu ca soldat , am jurat sa imi apar tara , si pe locuitorii ei , asa sa imi ajute Dumnezeu. eu am in fiecare zi la mine , si oricand la orice ora , o copie care este atasata livretului militar (al meu) unde scrie clar unde sa ma prezint si ce sa fac. (in caz ca se declara la radio sau tv mobilizarea armatei) originalul are cupoane de calatorie cfr, navrom etc, atasate pe el. deci repet: esti circar, ramai la circ la tine. esti militar, te cheama datoria si ordinul clar. (o intrebare colaterala, de ce a trebuit sa desfintam armata obligatorie ? ca am intrat in ue? ca sa se inroleze in armata o fata de 23 de ani ca medic? o fata care avea ca hobby sa faca poze ? trimiti un militar femeie pe "front"? rusine tuturor papitzoilor care s-au bucurat ca armata nu mai e obligatorie. ) eu ma duc personal in fiecare an de "Ziua Transmisionistului Militar" unde sunt convocati si radioamatorii si cadrele militare in rezerva , sa vedem ce mai e nou in transmisiuni militare, sa tragem , sa mancam o fasole la cazan, sa socializam intre noi...etc etc...asadar , concluzie: nu te descurci ? cheama armata. asta mica care mai e...si vai de ea...
      • Ivan Dragos Ionut asta se afla inauntru. poti sa faci aproape orice. inclusiv sa "transformi" duba intr-un "acces point" de internet foarte puternic...sau "hot-spot" ca sa zic asa...
      • Ivan Dragos Ionut pun chestiile astea publice aici , in ideea si dorinta ca poate mai multi baieti , asi in calculatoare , vad si poate le-ar face placere sa se inroleze in armata.... sa lase fetele acasa , nu sa le trimita cu rapandule de avioane sa moara inghetate prin paduri. la "lupta" se duc "flacaii" satului , nu femeile...
      • Elena Marinescu Eu as avea o intrebare pe care nu am auzit-o rostita pana acum... In 6 ore, de ce nu au solicitat de urgenta uneia dintre companiile de telefonie mobila sa transporte cat mai aproape de locul accidentului o antena portabila, o aparatura mobila care putea ajuta la localizarea mai precisa a epavei si a supravietuitorilor???
      • Ivan Dragos Ionut ai tot ce vrei in autospeciala de radiocomunicatii , trebuie doar sa stii ce butoane apesi... hai ma baieti ca nu e greu... e adevarat , trebuie sa saluti cand vine un gradat mai mare ca tine , si raspunzi cu "am inteles sa traiti" .... nu e nimic rusinos in armata , atunci cand nu intelegi ordinul , sa spui inca o data pe un ton intrebator "ordonati?"
      • Ivan Dragos Ionut

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu