17 noiembrie 2015

schimbare tablou de sigurante

o sa incerc sa o fac "scurta" si postarea asta, dar nu cred ca va iesi scurta.

in fine.

inainte de a aparea (din ceata) diversi "electricieni" comentatori, "ca domne tre'a sa faci altfel, si pe dincolo" , va invit , sa vizionati "INTRERUPATORUL" :)))))



(aveti vreo calificare ceva ?? stiti dvs. e de la contact... repede...)




bon.
se da urmatoarea lucrare de indeplinit:
tablou de sigurante vechi , cu sigurante ceramice , clasicele cu "litza" , de schimbat cu unu nou.

inca o data,  aceasta postare este informativa , adica nu descrie exact toti pasii pe care trebuie sa ii faci pt a schimba un tablou de sigurante. de asemenea , fiecare instalatie electrica (a unei case sau etc) are particularitatile ei , si se dimensioneaza corespunzator in functie de consumatori , tensiune, utilizare etc . mai pe intelesul tuturor , un medicament care iti face bine tie , nu ii face neaparat bine si altuia. (medicamenteee !!! )

DISCLAIMAR:  NU TE APUCA DE ASA CEVA, DECAT DACA STII EXACT CE FACI. CURENTUL ELECTRIC TE POATE OMORI PE LOC, DAR DACA NU MORI, POTI RAMANE IMPOTENT :) (haha ce am bagat-o pe asta) MARE GRIJA CU CURENTUL ELECTRIC , PT CA POTI SA MORI , ELECTROCUTAT , IN TIMP CE ARZI IN FLACARI GALBENE. ESTE PREFERABIL SA FACA POC SIGURANTA , DECAT SA FACA POC ALTCEVA, SAU SA SE INCINGA , CINE STIE CE CIRCUIT ELECTRIC. 

DACA HABAR NU AI DE CURENTUL ELECTRIC SI NICI SA LEGI DOUA FIRE , DOAR CITESTE, NU TE APUCA DE NIMIC .  (am avut un coleg de liceu , care a legat doua fire de curent , intre ele , torsadandu-le , si apoi punandu-le asa legate intre ele , pe tzumburusul de la fasungul unui bec de 220 volti. apoi a izolat bine de tot , toata chestia , si ne-a zis ca gata putem sa alimentam firele de la vestiar , ca a izolat legaturile. este evident ce s-a intamplat: noi tot credeam ca e un scurt pe traseu pe fir pe undeva, si am stat toti o zi intreaga sa vedem de ce explodeaza de fiecare data siguranta. pana am ajuns la bec si am desfacut izolatia. era sa il batem cu becul in cap....) 



  .....

acuma ca am stabilit exact ca nu trebuie sa te apuci de asa ceva , doar ca ai citit pe blogu' lu' unu' si ai vazut tu ca e simplu , sa purcedem in povestire.
inca o data, trateaza aceasta postare , ca un "enterteinment" pt tine. stiu exact ca habar nu ai de ce o sa scriu mai jos , dar totusi , tot citind "chestii" pe net , si incepand cu o bateriutza si un led , sau mai rau , dupa cum stiu pe cineva , sa strici un semnal sonor si luminos de bicicleta , cu acumulatori ..hahahahah ... incet incet o sa inveti... :))))

ce legatura are o baterie de 9 volti cu pasarica unei femei ???



hahaha


deci , circuit clasic cu 4 sigurante . 2 pe lumina , 2 pe prize.
cate una pe faza ,si cate una pe nul .
firele erau cam topite de curenti si de trecerea timpului. si peste toate , instalatiile "old school" se faceau pe aluminiu. nasol. deci tre sa fii atent sa nu rupi firele , pt ca ti se sfarama in mana , daca tragi mai tare de ele.
ideal este sa schimbi toata instalatia cu fire de cupru. tot . de la radacina . prize lumina , intrerupatoare etc. cupru rulzz.




asadar . in primul rand , trebuie sa fii pregatit pt "fata locului" . eu stiu din experienta , ca atunci cand tai curentul , intr-o casa , ramai pe intuneric. :)))) hahahah ce am scos-o pe asta.
da ramai pe intuneric , dar daca ai lanterne , pui pe cineva sa ti le tina indreptate unde ai tu nevoie. tot timpul cu mana sus. iti dai seama ca la o asemenea lucrare , o sa oboseasca cu mana sus, si o sa inceapa sa iti balangane lanterna. 
si atunci procedam ca niste mafioti. luam un trepied si montam cu izolir band cele 2 lanterne . una indreptata unde lucram, si una in jos unde sunt sculele. problem solved.






 nu stiu daca e evident , dar totusi , ma repet: se scoate siguranta generala a apartamentului , care de obicei este pe scara, inainte de a pune ghearele pe acolo. un creion de tensiune si o lampa cu bec de control , sunt indispensabile. (a venit mai demult la mine un "electrician" , ca sa imi repare ce stricase altcineva , irelevant, ideea e ca nu avea creion de tensiune , si nici lampa. de aparat de masura nu mai zic. i-am zis sa imi cupleze si impamantarea la prize (de 3 ori)  si parca ii spusesem sa nu imi cupleze impamantarea. in fine)




 bon. deci decuplam "generalul" si ne apucam de demolat. :) scoatem toate firele , toate matele . si daca putem tinem minte care e faza care e nulul care de la ce e. pe unde vine si pe unde pleaca. cine vine si cine pleaca. si de ce pleaca :) 



inainte de a se gasi , dupa cum ziceam la inceput , "electricieni comentatori" , vreau sa le spun ca stiu , ca puteam sa folosesc "doar decat" jumate din sigurante , si ca ele sunt "duble" si etc . dar asa am vrut eu. ai ceva impotriva ? poate pe viitor apar alte "circuite" in casa , poate e mai bine sa fie fiecare cu treaba ei (pt ca se strica vre-una) , faza si nul intrerupte separat , poate ca asa mi-a placut mie sa ii fac "designul"  :))) nu poti sa stii ce a fost in capul meu, asa ca stai linistit si doar "citeste" ... ca stiu si eu ca sunt tone de alte variante , cu sigurante diferentiale , cu bla bla etc...

 panou de sigurante cu 8 "locuri"


 Dorele , ia mai fa crrrrr !!!






pt ca masina de spalat si aerul conditionat consuma foarte mult curent, si la mine acasa am facut asa ceva, i-am recomandat sa tragem 2 circuite separate , unu pt masina de spalat , si unu pt aerul conditionat. fiecare cu siguranta pe faza si pe nul. 






apoi am bagat pe o distanta mica ambele conductoare pe acelasi copex , pt ca altcineva a facut santul in zidarie , si nu imi intrau 2 copexuri. unde s-a putut "sapa" cu surubelnita si patentul in bca , am spart ca sa intre fiecare independent , in cate un tub copex. ele o sa fie acoperite cu zidarie . (nu stiu ca nu ma pricep la zidarie si tencuiala sau zugraveala.)  
rama metalica pe care a fost vechiul tablou , este cuplata la impamantare. asadar, un alt fir bazat , duce la impamantare , la rama metalica , care are si rol de suport pt tablou.

am verificat cu aparatul de masura , sa fie cuplate impamantarile la prize si la panou . (se verifica ori pe firul de faza , ori pe nul , ca oricum nu au curent pe ele , sa aiba continuitate . adica pui un cleste de masura intr-o gaura de la priza , si celalalt cleste , pe pinul de impamantare tot de la priza. si in tablou atingi unu din fire , pana piuie aparatul , pe impamantare , respectiv cadrul metalic)





se leaga conform standardului , verde galben la impamantare , maro pe faza , albastru pe nul.



pe cele 2 bride de jos , pe una se pune nulul , iar pe cealalta faza. (in gaurile groase) consumatorii care "trag" cel mai mult , se pun cat mai aproape de firul pe care vine "corentul" de la general.  



 mai departe ... e simplu...priza , bride etc...ce vrei tu.... 


poate intr-o zi o sa descriu si circuitul meu din propria casa. dar nu cred , pt ca este "clasificat" hhahahahah :)))) 

ca idee , si eu am circuit separat la masina de spalat , si 3 circuite independente de alimentare a atelierului. dintre care unu este pus pe UPS . de asemenea am si un alt fel de UPS pt lumina , pe 12volti. respectiv un stabilizator , modificat cu acumulator in el.  zic un fel de ups , pt ca stie sa comute automat , atunci cand cade "corentul" niste leduri de 12 volti.... :) asadar , nu raman pe intuneric :) 

http://radiofarafiltru.blogspot.ro/2015/01/imbunatatirea-unui-regulator-de.html















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu