09 noiembrie 2013

cel mai bun aparat foto --- editat si revizuit

...este cel pe care il ai la tine :)
ar fi foarte simplu de spus. dar chiar asa este. cel mai bun aparat foto este cel pe care il ai la tine , atunci cand trebuie. si normal , bineinteles , cel mai bun este un aparat foto pe care stii sa il folosesti , asa zicea Eugen Iarovici in cartea lui "Maiestria in fotografie" .









degeaba ai tu cel mai performant aparat foto , daca nu il ai la tine , sau daca nu stii sa il folosesti. am avut o gramada de aparate foto, multe dintre ele le mai am inca . dar am observat , si este ca o regula , cele mai bune fotografii , le-am facut cu chiftele de aparate pe care le aveam intamplator la mine . adica nu plecam pregatit pt fotografii , dar aveam o chiftea de ap. foto la mine. si alea au iesit cele mai dragute si cele mai valoroase fotografii ale mele . o sa insir mai jos aproape toate aparatele foto pe care le-am avut de-a lungul timpului , si cele mai bune fotografii facute cu ele. o sa incerc sa le pun si intr-o ordine cronologica :


primul aparat foto al meu (cumparat de bunicu' meu de ziua mea , pe la 13-14 ani)

un Smena Simbol 8 (CMEHA)


si acum cateva dintre cele mai bune cadre trase de mine cu acest Smena. (aveam vreo 12-13 ani cand am facut aceste cadre, se vede in punctul de statie in raport cu inaltimea gardului pe care erau cocotati prietenii mei , si frati-miu )



si una "artistica" :)




acest aparat foto Smena , a tras sute , daca nu 1 mie de poze ca popa , il am si in ziua de astazi , nici o data nu m-a dezamagit . Precis si exact ca o scula nemteasca , dar numai ca mai balsoi , facuta de rusi. Nu aveai cum sa ratezi cu el. sigur iesea fotografia respectiva , chiar daca erai un copil de 13 ani , tot puteai face fotografii cu el.

mai departe am intrat in era digitala , dupa Smena , si anume aparuse un aparat foto foarte ieftin , sper sa il gasesc pe net , dar nu cred, era un aparat foarte tampit ,la modul ca daca scoteai bateriile sau se consumau , pierdeai pozele ... am pierdut unele de la munte asa... dar dupa aia m-am invatat minte...

nu mai stiu nici modelul si nici nu il gasesc pe net , in schimb l-am gasit printre fotografiile mele..
avea un elastic ca sa nu se deschida la baterii ca pierdeai toate pozele din el. nu avea card decat memorie interna  (nu avea nici display pe care sa vezi pozele sau incadratura sau ce poza faci sau ai facut) (in schimb mergea ca webcam :))) )


si acum cele mai dragute poze trase cu el:
(repet fotografiile prezentate mai jos , nu se doresc a fi mari capodopere fotografice , cat mai mult amintiri super frumoase)
















apoi am pus mana pe un aparat foto HP Photosmart 635
deja eram next level, asta avea si un mic display si card de 256Mb , problema lui era ca se consumau foarte repede bateriile/acumulatorii , ii papa instant ... dar avea card si display ... 2,1Mega Pixeli :)))

cele mai dragute cadre trase cu el...















apoi am avansat si mai sus , la un alt aparat foto digital , numai ca asta era ceva extraordinar Sony DSC F828


cu asta am facut niste super fotografii... avea senzor super HAD cu 4 culori... era intr-un fel...










mai departe ... am avut primul dslr un Nikon D80 ... nu mai stiu cu ce obiectiv , ceva gen 80-250 mm parca si un fix de 50mm , dar nu mai stiu exact...
si cu asta am tras cateva cadre dragute , ...







setup de fotografiat gandaci in macro :)






apoi a urmat un Canon 500 D si de aici am ramas pe Canon ... (am mai trecut o singura data , accidental pe un Nikon D40)


si cu asta am tras super cadre ...












apoi mi-am luat un Praktica MTL3 pe film ... redescoperisem filmul cu acel Praktica , mai trageam in paralel si cu Smena , dar Praktica era un next level am filmului...  (cu exponometru inclus in vizor , are o mica bateriuta dedesupt)

si acest aparat , a vazut multe , si a imortalizat si mai multe... chestii frumoase...


aici este albumul cu majoritatea cadrelor trase pe pelicula (like la cele care va plac , pt a imi da si eu seama care sunt mai "dragute" , pt ca eu nu sunt obiectiv in apreciere)

https://www.facebook.com/ivandragos1977/media_set?set=a.386950144675913.76924.100000827910904&type=3












mai departe mi-am luat un Canon 550 D


cadre trase cu el...cele care imi plac cel mai mult..




















o parte din "tuburile" trase pe ochi de mine , si Canon-ul langa ele , intr-o dimineata ...oarecare :)





apoi am avut accidental un Nikon D40
cu asta nu am facut cine stie ce poze pt ca l-am avut foarte putin timp



apoi am mai avut un Canon 550 D

am pus aici o tona de cadre mai mult si pt arhiva mea , ca sa fie ...undeva acolo puse ... sa nu vina cineva cu vreo idee sa sterg unele din cadre , ca nu le sterg. poti sa te tavalesti pe jos ca nu le sterg.
am foarte multe poze facute si cu telefonul ...poze care la fel, se incadreaza la "cel mai bun aparat foto este cel pe care il ai la tine" ... facute cu o nenorocire de telefon Nokia , dar ele inseamna foarte mult pt mine


acum zilele trecute (nr: acum vre-un an, cand am scris aceasta postare) am achizitionat un Canon , savoniera mica PowerShot 1400 , l-am luat pt faptul ca merge cu baterii normale si este foarte mic . vreau sa am un aparat mic , cu care sa nu atrag atentia , pt ca tot timpul cand scot cate o tulumba de obiectiv de 24-70 sau un 300 ceva , imediat se uita la mine ca la felul paispe si ma vede ca ii fac poza , vroiam ceva mic si discret , sa pot trage poze , fara sa ma vada nimeni






deci acuma ca ati vazut in mare cateva cadre trase cu fiecare aparat , care credeti voi ca este cel mai "bun" ?
eu stiu deja care este cel mai "bun" aparat foto . am raspunsul .
degeaba ai un aparat "bun" , un aragaz bun nu face o friptura "buna"... un gratar pe lemne da. :))
cel mai mult conteaza clipa . clipa aia care nu se mai intoarce nici o data. asa ca daca ai si un telefon cu camera foto , daca simti ca trebuie sa faci o poza , fa-o !

si mai ales , mai ales , lasa pozele sa le vada lumea , sa nu iti fie rusine cu ce poze ai facut. cunosc persoane care fac niste fotografii extraordinare ; le este rusine sa le arate. "imi e rusine sa le postez, daca rade lumea de mine?" sau "de ce sa le postez pe net? oricum nu sunt cine stie ce."
si ce daca ? nu conteaza . pozele trebuie sa fie vazute. tu poate consideri ca sunt urate , dar 100 de persoane o sa iti spuna ca sunt extraordinare. posteaza , publica pozele tale ... este o vorba , fiecare cadru are privitorul lui ... si cele mai bune fotografii nu le-ai facut inca ... asadar iarna asta ma joc cu un compact. la primavara imi iau un full-frame (edit 13 septembrie 2014: nu mi-am luat fullframe, tot un Canon 550d mi-am luat, sunt ireversibil indragostit de acest model de la Canon)(a si uite ce a patit un Canon 60d , ca sa nu spuneti ca sunt partinitor Canon... :))) http://radiofarafiltru.blogspot.ro/2014/07/canon-60d-defect-citire-card-eroare.html .) (anul viitor, in 2015 vreau sa renunt un an intreg la digital, gen DSLR si sa trag numai pe film, asa ca vand Canon 550d , cadre putine, o sa ma uit sa vad exact cate are, cu multe accesorii la pret "bomba" :) ) relatii in privat(a) :) , vreau sa vad daca sunt capabil sa trag un an intreg numai pe film. presimt ca va fi cel mai "prolific" an foto al meu :D )  si la anu' as vrea sa plec un pic de aici din tara , sa fotografiez si prin alte parti...pt ca pana acum numai in Romania am tras poze.


Cat despre cea ce vad ca se discuta pe un ton foarte aprins pe marginea "ce aparat foto imi recomandati sa imi iau ? Nikon sau Canon ...sau Pentax., Sony "..si de aici incep divagari D7100, D5100 , 500d, 55oD , 60D , 350D , D40, D80 , D3100 , 450D etc etc si fiecare care mai de care se lauda cu ISO cu nu stiu ce , ecran rabatabil , pete pe senzor , diverse aberatii , optice sau verbale..  :) sau ia-ti Hasselblad ...hahahahah .. eu atata pot sa va spun ca si un sfat: Ia-ti ce iti place. Ce vrei tu. Efectiv aparatul pe care l-ai visat noaptea trecuta... Nu conteaza ce e, Nikon , Canon , Pentax , Sony etc etc ...CE VREI TU!! CARE ITI PLACE, nu mai intreba pe nimeni, "ce aparat sa imi iau?" nu conteaza . este ca si cum ai intreba un bucatar foarte bun , daca il intereseaza vre-un model "special" de aragaz... daca este un bucatar bun, o sa iti zica ca poti sa ii dai si o spirtiera , si iti va gati o mancare exceptionala. Pt ca este un bucatar bun. (priceput) .
Asadar , inorogul/unicornul din visele tale , nu o sa il poti fotografia cu nimic. El si curcubeul pe care alearga , sunt numai in mintea ta :) Ia-ti aparatul care iti place. Numai tu stii ce vrei si ce iti doresti. Deja tehnologia a ajuns atat de departe incat , chiar nu mai conteaza ce aparat ai... Poti sa faci niste fotografii exceptionale cu un telefon. Cunosc o persoana (o fata) care avea o nenorocire de savoniera ... un no-name ceva... facea niste fotografii de iti statea mintea in loc. Le edita in asa fel , incat nu iti venea sa crezi ca le-a facut cu o savoniera.



Asadar, mai bine ia-ti un aparat mediu ca si cost, si de restul baga bani in carti.. carti...citeste... vezi ce au lucrat fotografii consacrati... dupa ia-ti accesorii, blitz, grip, filtre de polarizare , ND , gradienturi , etc etc... si cel mai important...nu fotografia pe automat, decat in cazul in care un avion se prabuseste langa tine. in rest M... manual , manual... acelasi cadru/subiect in 2-3 cadre cu setari diferite , incadraturi diferite , abordari diferite... cel mai bine e "de aproape" (nu mai stiu ce fotograf faimos a zis: "daca o fotografie nu e destul de buna , inseamna ca nu te-ai apropiat destul de subiect...) asadar "close is better" ... nu lasa sa se puna praful pe aparatul foto. nu il lua cu tine la baerame/petreceri. ia-l cand te duci la munca, ia-l cand iesi in parc cu catelul, ia-l cand mergi la service cu masina, ia-l cand te gandesti sa nu il iei la tine....nu te gandi la numarul de cadre ... trage cat poti de mult, e digital , nu ai doar 36 de pozitii ca pe film... stocheaza tot ce tragi, si cadrele pe care le cosideri "ratate"... peste un an le vei vedea cu alti ochi. acuma hardurile externe de 1 sau 2 tera sunt relativ accesibile... personal recomand mai multe harduri de 1 tera , daca se strica unu nu pierzi tot ca pe un hard de 2 tera... mai multe mai mici...stocheaza ce crezi ca este foarte important pt tine si pe cloud-uri free, si pe dvd-uri. este mai bine sa ai 3-4 back-up-uri , decat sa pierzi o "serie" importanta...



Eu personal , anul viitor vreau sa fac o incercare: sa trag numai pe pelicula . tot anul. Nu este un gest "hipsteristic" ,gen domne eu sunt cu 3 oaie si trag pe pelicula , si ma consider un mare artist in viata,  dar asa simt ca trebuie sa fac. Imi voi vinde Canon-ul 550D impreuna cu cateva accesorii care nu imi vor mai fi utile la pelicula  . am primit cadou un exponometru Gossen Luna Pro , si sper sa imi fie de ajutor . O sa trag cu 2 aparate : Smena 8 si Praktica MTL3. Personal am ajuns la concluzia ca digitalul e prea facil, prea efemer... sa zicem cumva , prea simplu...(cu toate ca nu e simpla deloc fotografia digitala cand intri in amalgamul de sute de setari , plus ca eu mi-am bagat si MagicLantern-ul si mai are si ala o gramada de setari) exact cum zicea si bunicul meu (93 de ani, fotograf cu experienta si angajat TVR in epoca peliculei), imi zicea zilele trecute "eu nu am incredere in bucatica aia de plastic (card) ca nu se vor pierde cadrele, eu vreau sa vad pelicula in lumina , sa ma uit la negativ, sa vad cum am expus , sa imi dau seama daca am reglat corect diafragma...sa il pun in cutiuta lui, si sa il iau cand vreau eu de acolo sa ma uit in lumina la el...sa simt rola de celuloid... " si pana la urma asa e... ai un sentiment anume cand te uiti la filmul facut de tine. o singura data , am fost la centru sa ridic un film developat si scanat, si cand mi-a zis doamna de acolo, "aveti 39 de pozitii, developate si scanate", pe un film de 36 :) (l-am "incarcat" la intuneric, si asa am avut 39 de pozitii) m-am simtit ca in generala cand luam un 10 (numai acolo am luat 10 vreo data :) si in liceu la fizica, pt ca stiam electronica , nivel de Politehnica :) ) si inca o chestie pe care nu o fac absolut nici o data: nu editez pelicula. cand o sa invat sa o "editez" din substante la developare si marire , atunci da o sa o "editez" , analogic cum este si pelicula :) pana atunci, cum sunt scanate la centru, asa o sa le las.


bunicul meu, long time ago...




asadar , cel mai "bun" aparat foto nu exista . cel mai bun este cel pe care il ai, si cel care iti fotografiaza unicornul din visele tale :))))))

si da , uite de ce e "complicata" pelicula


 https://www.facebook.com/ivandragos1977/media_set?set=a.675393219164936.1073741876.100000827910904&type=3






si inca o postare ...apropo... http://radiofarafiltru.blogspot.ro/2013/10/pana-cand-moartea-ne-va-desparti.html


citeste si asta : http://radiofarafiltru.blogspot.ro/2013/07/fluturele-aracetin.html

 

 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu