25 iulie 2012

imi trebuie un motiv nu o utopie




fas... am deschis o cutie de bere.
torn in pahar si ma gandesc... (asa beau eu dintr-un anume pahar, am o fixatie, ca si cu cafeaua, am canutza mea din care beau...cand o sa se sparga o sa plang)

imi trebuie un motiv... pt care sa beau. nu poti sa bei pt. o utopie. utopia nu e un motiv.
taica-miu de exemplu cand deschide o bere, gaseste imediat motivul: a rasarit soarele, sau ploua, dar soarele tot rasarit este chiar daca este ascuns dupa nori. exista albinele; pt tata atata timp cat o sa existe albine, aceasta lume nu se va duce dracu' . cand nu vor mai fi albine , gata ne-am dus si noi pe cursa ca specie.
(nu mai argumentez de ce disparem, in locul lu' Tata; daca vrei du-te tu la el in Valea Rosie cu un butoi de bere si o sa iti explice ce si cum si cu ocazia asta o sa descoperi si sensul vietii) sau da intra pe site-ul lui:
http://www.mierebuna.go.ro  
ce spune el nu este o utopie. este un motiv.
eu sunt deja la al doilea pahar si numai utopii imi vin in cap. imi trebuie un motiv. nu un motiv serios, dar sa fie un motiv destul de bun. nu pot bea pt. ca este noapte.
mai demult gaseam motive, imi zicea mama: "ai gasit un motiv ca sa te murdaresti din cap pana in picioare de vaselina" , pretindeam ca repar motocicleta ... era un motiv . aveam un Ij vai steaua lui ca motivatie. 19 ani, si da imi si placea de o fata , pe care am plimbat-o cu motorul in ultima zi de civilie , inainte sa ma ia in armata. era seara. iunie. si s-a suit in spate pe motor , am plecat cu ea pe un camp plin de iarba si maci. ne-am cocotat cu motorul in varful unui deal, si admiram impreuna asfintitul. era liniste . ea fuma de la mine o tigara Kent , dintr-un pachet ciordit de mine de la mama , care il primise ca spaga. cred ca am stat pana s-a intunecat de tot, fara sa scoatem mai mult de 3 cuvinte impreuna. probabil ea nu isi mai aminteste. nu mai este acum, foarte relevant pt. mine ,deoarece a devenit o utopie. :)) fete se indragostesc de ce aud. baietii de ce vad.
Cate motivatii mai vrei mai mult de atat !!?? , iunie, seara, camp cu maci, motocicleta, si o fata pe care sa o placi. atunci credeam ca asa va fi intotdeauna. voi gasi ceva care sa ma motiveze. nici nu realizam ca timp de un an, urma sa indur armata. pt. voi baietii care sunteti curiosi cum s-a terminat acea seara, pt ca stiu ,nici mie nu imi plac finalurile in coada de peste, tin sa va spun ca da: nu s-a intamplat nimic atunci in acea seara, dar ce sa vezi pe la finalul armatei (dupa ce "consultasem" jumate din centura orasului targoviste) am fugit o data din unitate un wichend acasa, din nou MOTIVATIA, si s-a intamplat... dar chiar s-a intamplat ca o intamplare, pt ca .... nu are sens sa mai intru in alte amanunte... pe romaneste cum m-a intrebat o colega de la munca zilele trecute, foarte protocolar, "ai intretinut raporturi sexuale cu ea?" (era vb de altcineva) , da .


o sa incerc sa elaborez o formula mai tehnica prin care sa imi dau seama cand o motivatie devine utopie, sau invers.

ultimul pahar si numai utopii imi vin in cap. nu gasesc motivatia.
probabil nu mai stiu sa caut unde trebuie. azi (ieri) am revazut la munca o persoana care a plecat de mai mult timp din departament. a revenit . motivata. am stat de vb. vreo juma de ora. este o fata (de acum femeie) pe care o respect foarte mult. o respect pt cum gandeste. cred ca a plecat acum vre-un an si ceva.  pur si simplu nu mai era motivata, si cred ca o cunosc destul de bine, daca nu ii placea ceva , instant renunta la idee. am intrebat-o , ce ai mai facut care a fost viata ta? si mi-a raspuns direct si simplu: am un copil. ma uitam la ea si nu imi venea sa cred. era neschimbata. aceasi colega cu care puteam sa vb orice, oricand. dar acuma se vedea motivul in ochii ei. astia sunt oamenii care imi plac. mi-a spus ca "s-a intamplat" . nu am vrut sa ii spun ca nu cred in "intamplari" :)) in fine ideea e ca este neschimbata fata de cum am vazut-o ultima oara, dar acum are alte prioritati. si mi-a spus , exact ce banuiam ca o sa imi spuna, ca ii place.

scriam zilele trecute , ca "am fost gresit inteles" . sper sa nu intelegeti gresit si din aceasta postare. o sa incerc sa fiu un pic mai "detaliat" , nu spun ca am pierdut sensul vietii. il stiu. stiu ce vreau de la viata. dar daca am o directie nu inseamna ca sunt si motivat. este gen pe principiul unde merge turma merg si eu. dar nu prea imi place asa. sunt obisnuit sa fiu oaia neagra. care tot timpul pleaca in alta directie. treaba mea unde. nu te priveste decat daca vii cu mine. am destula putere de convingere si de multe ori mai gasesc o oaie neagra cu care sa plec. pt ca na sunt berbec :)) in general drumurile usoare , am citit ca duc in locuri neinteresante.
sa revin un pic cu o paranteza: postarea "am fost gresit inteles" si-a atins target-ul . scopul a fost indeplinit. am impresia ca a produs si niste pagube colaterale, dar asta e. intr-un razboi mai ai si pierderi colaterale.

mai am jumate de pahar de bere si cred ca am descoperit o explicatie:
sa bei o bere fara alcool este ca si cum te-ai saruta cu sora ta. are gustul potrivit , dar stii ca este gresit.

acuma daca tot am descoperit apa calda sa incercam sa incheiem apoteotic.



sunt ferm convins ca in curand voi descoperi o motivatie. am convingerile mele pt care cred asa. am dat si cu banu' si banu' meu nu a mintit nici o data. este un ban pe care il am de mult de tot, dinaintea intamplarilor de pe inserat.... stia si atunci , stie si acum. daca vrei pt. o bere fara alcool pot sa il pun sa ghiceasca si pt. tine.
stiu. cei care ma cunosc o sa zica, prea te bagi la hazard. hazardul este doar o probabilitate. matematica.
daca nu as fi stiut cat de cat care sunt probabilitatile , probabil ca nu as fi condus o motocicleta.  ca sa conduci o motocicleta trebuie sa fii constient ca ai unele probabilitati ca saptamana viitoare sa fii intr-un scaun cu roti. din pacate asa e. nu pot infirma eu acest lucru, cat de mult as vrea sa iti zic ca nu este adevarat.
atunci cand ma sui pe motor , imi spun in gand o versiune remixata mai scurt de rugaciune si invart cheia in contact.
apoi pe drum imi gasesc motivatia. este tare bine sa ai o motivatie. mergi kilometri si nu auzi decat zumzetul motorului, gandurile sunt mult mai clare. si stii exact ce te-a facut sa te sui pe motor in acea zi. nu este vb aici de chestii mici si minore cum ar fi ajunsul la munca sau pur si simplu considerentul de mijloc de transport.
poti sa iei taxiul, poti sa iei metroul, tramvaiul, etc etc. daca te cobori la nivelul de individ care care considera motorul un mijloc de transport si atat, gresesti enorm si o sa mori (cu un motor)

si acum urmatorul paragraf cu intentie si directie.... (stiu ca o sa il citesti, si chiar daca nu iti convine, tot asa e) (pt ca asa gandesc si asa cuget eu, cea ce nu poate schimba nimeni)
persoanele pe care EU le iau pe motor trebuie sa fie persoane la care eu tin ca la ochii din cap. daca eu in sinea mea am ajuns la concluzia ca sunt niste persoane obisnuite ,pt care nu merita sa garantez, atunci nu le iau pe motor sub nici o forma. argumentul este ca altfel cari un sac de cartofi si altfel duci un tort. nu vreau sa iau pe motor decat persoanele la care tin foarte mult. numai asa pot fi motivat sa conduc foarte bine si foarte atent. pe motor la ghidon esti una si aceasi persoana cu pasagerul. daca pasagerul vrea poate sa te bage in stalpi fara sa fie la ghidon. ( se mai intampla si cazuri cand motorul are propria vointa si cade singur :)))) )
deci, daca te-am luat pe motor, inseamna ca esti la fel de important/a ca si mama sau tata. pe motor sunt doar 2 locuri ,exact ca intr-o relatie , daca ceva nu merge bine, sufera amandoi. nu mi-am dat seama nici pana acum, de ce mi-ai zis ca ti-am scos ochii la plecare cand iti ziceam sa nu mai topai in spate, deoarece imi e greu sa conduc prin traficul din bucuresti cand cineva se balangane in ritmul melodiei "vara nu dorm" si tipa fara un motiv aparent. sau poate da aveai motivele tale, dar ar fi trebuit sa stiu si eu care sunt , si poate eram in ritm cu tine si "dansam" mult mai usor prin trafic impreuna. in schimb la intoarcere ai obosit de atata "dans" si nu mai aveai chef de "discoteca" :)) asa e cand pui totul la bataie.
si iti explic si de ce am scris aici. pt ca nu prea stii sa asculti. este o tehnica care se invata cu timpul , sa asculti si alte argumente. stiu acuma iti vin in cap multe chestii pe care ai vrea sa mi le zici probabil. dar stiu ca nu o sa mi le spui din orgoliu. poate e greu zis orgoliu, din mandrie mai bine zis.
si sa stii o chestie , intotdeauna cand mint nu suport ideea ca am mintit si ma macina pe interior. o data si o data tot spun persoanei pe care am mintit-o candva , ca da am mintit in legatura cu o anumita chestie....
atunci cand m-ai intrebat daca acea postare se referea si la tine , si eu am raspuns evaziv ca in mica masura, am mintit. era vb. si despre tine. in mare masura. e adevarat am compilat un cocteil molotov pt mai multe persoane, dar erai si tu vizata.

uhh mi-a fost greu , dar vorba lu nea marin yo3hgq care mi-a recunoscut public in frecventa ,de fata cu toata lumea , "trebuia sa iti spun , chiar dupa 5 ani ca tranzistorul final din acea portabila eu l-am ars, pt ca aveam o piatra pe inima"

de asta am copiat si eu vorba lui taica-miu : "Mie imi place omul care recunoaste"


PS:
atunci nu ai vazut moartea cu ochii, esti prea mica de varsta ca sa stii cum arata moartea.


asa arata una din variantele de "moartea vazuta cu ochii"...ultimul de jos....si ca bonus ii simti si mirosul...
(sa imi aduci aminte sa iti spun povestea , adevarata , cu mireasa din miez de noapte de la postul 7 din padure)








2 comentarii:

  1. utopia devine utopie doar in momentul in care ai renuntat sa mai fii 100% in ea, cand ai inceput sa te indoiesti, cand ai inceput sa te crezi "realist". ...pana atunci totul merge bine, iar posibila utopie e doar un "motiv" bun, temeinic.

    ...si apoi, motivele sunt mai slabe decat "utopiile" in a argumenta ceva, in a genera ceva cu adevarat. (am pus ghilimele la utopie pentru ca in acest context privesc utopia ca inca neidentificata.) si acum sa explic afirmatia: motivul presupune o ratiune, un calcul si un beneficiu intr-o formula pe care am deprins-o prin invatare, prin expunere la societate cu tot ce inseamna ea plus conexe. in esenta motivul este exterior noua chiar daca ni-l insusim. "utopia" vine din noi, vine din cine suntem, din aspiratie, nu ca urmare a unei ratiuni. utopia presupune chiar un grad de exaltare, utopia ne inroleaza prin faptul ca ea ne creeaza o motivatie interioara. (motiv si motivatie sunt doua lucruri total diferite chiar daca nu disjuncte, nu cred ca trebuie sa detaliez si asta ;) )

    in concluzie, motiveaza-te mereu cu cate o "utopie" si savureaza viata in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  2. mda.... cand eram mai mic, reuseam sa ma motivez cu cate o "utopie" care ulterior devenea realitate , dar acum parca nu mai gasesc aceasi putere de autoconvingere

    RăspundețiȘtergere